Laptop blijft veelvuldig hangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

cateyes

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2001
Een andere vraag:
mijn laptop Fujitsu Siemena Amilo M-7400 heb ik een paar maanden geleden nieuw gekocht. Hij heeft een Intel CentrinoM processor 1.50 GHz en 512 MB DDR-RAM.
In het begin draaide hij als een zonnetje, maar nu blijft hij telkens even hangen (5-10 seconden). Hij doet dit verschillende keren per minuut, dus het wordt echt hinderlijk. Het maakt niet uit waar ik mee bezig ben en hij doet het ook als er maar 1 programma openstaat.
Heb de grootte van het wisselbestand al door windows zelf laten bepalen, maar dat helpt ook niet. Ik heb het idee dat de fan ook vaker aanslaat dan voorheen. Wat ik kan bedenken is dat hij misschien te warm wordt en daardoor zo hapert. Hoe kom ik erachter of dat echt zo is en wat is daar aan te doen?

Paar maanden oud, dan zou ik gebruik gaan maken van de garantie.
Lijkt me namelijk geen software probleem.

Als je geen last hebt van spyware of virussen, dan zou het wel een een koelingsprobleem kunnen zijn. Komt wel vaker voor, zeker bij laptops. Processors produceren steeds meer warmte. Lptops zijn daar voor gevoeliger, zeker als ze veel in stoffige ruimtes worden gebruikt.

adaware vond 25 items, vooral trackingcookies, maar 1 ander gek ding, atena o.i.d. Alles verwijderd.
Ga vandaag eens kijken of hij nu minder hapert. Heb tot nu toe het idee van wel. En een paar keer helemaal laten afkoelen en kijken of hij als ie nog koud is, minder hapert. Ik hou jullie op de hoogte, bedankt tot zover!

Het is nu wel duidelijk dat het geen virus- of spyware-probleem is. Programmaatje geinstalleerd dat temperatuur meet, is ook niet extreem. varieert van 22 tot 41 graden, meestal is het 37 graden. Ik heb de afgelopen dagen gemerkt dat de haperingen zich alleen voordoen als ik op het netwerk zit (internet via wireless lan). Netwerk is 820.11g, laptop heeft geintegreerde wireless netwerkkaart van 820.11b. Heb bedacht dat het daar misschien mee te maken heeft. Ik wilde een snellere netwerkkaart installeren, 820.11g ipv b dus.
Verschillende kleppen op onderzijde opengeschroefd. Onder de ene zit memory (met daaronder zo te zien moederbord, maar memory zit vast, dat ga ik er niet afhalen). Onder de andere zit de harde schijf. Die eruit gehaald, maar geen netwerkkaartje te zien. Ook in de insteeksleuven op achterzijde laptop geen netwerkkaard. Betekent geintegreerd misschien dat de netwerkkaart op het moederbord vast zit? Dan kan ik vervanging dus wel vergeten. Ik heb een fujitsu siemens amilo m7400. Van hun website word ik ook niets wijzer.

Weten jullie hoe dat zit met een geintegreerde wireless lan kaart in een laptop?
Alvast bedankt!

Josepha

Laatst bewerkt:
vraag verplaatst

Ik krijg geen reacties op de vraag die ik in mijn laatste bericht stelde. Ook wel logisch, want deze vraag hoort meer thuis in het onderdeel "netwerkkaarten". Daarom post ik hem daar. Tot zover bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan