Laptop blijft zichzelf uitschakelen of loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

zyzarzazz

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2006
Morgen

Ik heb een Fujitsu Siemens Amilo D laptop. Ik denk dat mijn batterij de geest heeft gegeven maar wellicht dat iemand hier de symptomen als iets anders herkend.

Het probleem is dat de pc of zichzelf steeds uitschakelt of na 10 minuten alles bevriest.
Als ik in de veilige modus wil starten shakelt hij altijd uit, soms loopt Windows tijdens het opstarten vast. Soms slaat de pc direct na het opstarten af.

Het probleem is dus: mijn laptop blijft zichzelf uitschakelen of loopt vast. Wijst dat erop dat de batterij (draaiend op elektriciteit) geen energie meer heeft om de pc aan de praat te houden of heb ik met iets heel anders te maken?
De pc is ongeveer 1,5 jaar oud.

Bij voorbaat dank

Heb je het ook al met de voedingsadapter geprobeerd ?Want als het dan niet gebeurd is je bat: overleden.

Laatst bewerkt:
De batterij doet het al bijna een jaar niet meer zonder elektriciteit.
Zonder houdt hij het misschien 3 minuten vol.

Batterij vervangen?

En met voeding eraan blijft laptop dan goed draaien!
Dat was mijn vraag.

Nee het hierboven beschreven probleem is MET voeding.
Dat maakt het zo lastig.

Oke laat je adaptor even testen of zelf doen met een multiemeter dan sluit je dat uit.
S:thumb: ucces.

Volgens mij is er niks mis met de adapter. Normaal gesproken gaat de laptop direct piepgeluiden maken als deze zonder voeding aanstaat.
Dat is nu niet het geval. De pc schakelt zichzelf uit of loopt vast terwijl de voeding aanstaat en normaal functioneert.

Ga em dan eens lekker opschonen wat spyware en misschien een virus.
En de batterij vervangen die zoals je zegt al een jaar niet meer voldoet.

OK bedankt.
Ik zal eerst de batterij vervangen want het probleem blijft dat de pc steeds na een paar minuten vastloopt of niet eens opstart.

Spyware: ik heb minder dan 2 weken terug nog met Adaware en Spybot gescand en niks gevonden.

Hallo

Persoonlijk zou ik eens de betrokken p.c. opstarten zonder "defekte" batterijpack.

Indien deze nog steeds spontaan uitvalt , is de eerstvolgende logische stap de koeling v/d c.p.u. controleren .

Peter

Dit heb ik gisteren inderdaad gedaan.
En ook zonder de batterij viel de pc spontaan uit.
Hoe controleer ik de koeling van de CPU? En valt dat te repareren?

Jasper

Hallo

C.p.u./koelvlak & ventilatoren zijn meestal toegangkelijk via de onderkant v/d p.c.

De nodige schroefjes verwijderen en alles stofvrij maken .

Peter

Hier een identiek probleem , fan bleef voluit draaien en tijdens continu 80% processor belasting liep hij vast .

Laptop open gemaakt , dekseltje op de fan verwijderd en wat bleek , er leek een stuk filt (stof) voor de uitgang te zitten . Ongeveer 2 mm dik , kwam geen spat lucht meer door.

na verwijderen draait de fan nauwelijks nog omdat hij het nu gemakkelijk kan doen .

pc loopt niet meer vast .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan