Laptop blijft zoemen en word heel warm

Status
Niet open voor verdere reacties.

mr calluci

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2008
Hallo,
Ik heb een Acer Aspire 3000.
Het probleem is dat hij altijd blijft zoemen (alsof hij hard aan het koelen is). Het begint gelijk als je hem aanzet en stopt pas als je hem uitzet.
Hij word ook enorm warm.

Weet iemand wat de reden hier van is...of beter nog, heeft iemand een oplossing voor dit probleem?

Alvast bedankt voor de reactie.

gr

Het kan zijn dat u uw laptop in een open omgeving laat staan, waardoor er kleine insecten erin kunnen kruipen, en je laptop op den duur stuk gaat, wat bij mij al eens een keer gebeurd is, dus ik zou het je aanraden om je laptop niet bloot te stellen aan de open omgeving.

Het kan zijn dat u uw laptop in een open omgeving laat staan, waardoor er kleine insecten erin kunnen kruipen, en je laptop op den duur stuk gaat, wat bij mij al eens een keer gebeurd is, dus ik zou het je aanraden om je laptop niet bloot te stellen aan de open omgeving.

Het is een laptop...moet ik ermee in een vriescel gaan zitten dan?

Een pc staat ook in een 'open omgeving' die heeft daar ook geen last van...

Hoe oud is ie? Misschien moet je voor de zekerheid eens kijken naar de temperaturen; kan zijn dat het inderdaad heet wordt er de laptop daarom gaat koelen; ook al eens gekeken naar stof o.i.d.? Ik weet dat je handmatig de mate van ventilatie kan veranderen; maar omdat je laptop ook warm wordt is het gezoem een logisch gevolg: je laptop probeert te koelen. Kun je eens de temperaturen posten van de hardware binnenin? (je hebt daar verschillende programma's voor zoals Speedfan of Everest)

doe er wat aan

hoi\

ik heb exact het zelfde probleem gehad !!!mij hebben ze het advies gegeven om de pasta tussen de processor en de koeler te vervangen dit heb ik zelf gedaan maar is niet goed gelukt waardoor mijn laptop nu '((stuk))"" want hij gaat niet meer aan is dus als u dat doet moet u er zeker van zijn dat u dat goed kan .

mvg.

stofvrij

hoi

het lijkt mij onmogelijk dat het daar aan ligt bij acer kunt u zo inkijken vanaf de buitenkant
meestal blijft daar geen stof zitten wordt naar buiten geblazen.vooralsnog is mijn advies het meest waarschijnlijke .

succes.

Hoi !

@invito: ik bouw/repareer pas 8 jaar PC's en de oorzaak van het verschijnsel dat @TS hier aan de orde stelt is bijna 100 % van de gevallen vervuilde koelers/koelopeningen !

Normaliter is vervanging van koelpasta in een laptop volstrekt onnodig, tenzij na een zware val, schok o.i.d.

En als je laptop het na vervanging van de koelpasta het niet meer doet heb je echt iets verkeerd gedaan !

Een laptop uit elkaar halen is echt niet iets voor een leek; daar ben je nu ook achter ?

Greetz,

Harry.

Breng de notebook naar een goede reparateur.
Als je er zelf geen verstand van hebt dan maak je meer stuk dan dat je er iets mee opschiet.

@ invito: waar geblazen wordt, wordt ook gezogen.
Het inlaattraject raakt uiteindelijk verstopt met stofdeeltjes en dat zie je niet zomaar.
Ook de bladen van de fan raken bedekt met stof.

laptop

hou harry snor

sorry als jij je beledigd voelt. zou jij dan de mijne willen maken ?? want de pasta vervangen is inderdaad niets voor mee te beginnen.

met vriendelijke groet.

Hoi !

In principe repareer ik graag je noteboek, als tenminste alles nog compleet is.

Volgende week is m'n agenda zo goed als vol; de week daarna geen probleem.

Mail me maar,

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan