Laptop blijft zwart

Status
Niet open voor verdere reacties.

RutgerRutger

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2009
Hallo!

Ik zit met een probleem. Mijn laptop wil niet meer opstarten?

Ik had windows vista aan staan was mijn Garmin aan het synchronyseren en toen viel hij in standby. Daar komt hij niet meer uit.

Er is een manier waarop ik er voor kan zorgen dat hij helemaal opnieuw gaat booten? Misschien dat ik hem dan weer aan de praat krijg?

Het is een Acer 5920

Alvast bedankt!

Hij staat nu op standby begrrijp ik? Houd de aan-en-uitknop eens een seconde of 6 ingedrukt, de laptop zal nu definitief uitgaan. Start daarna opnieuw op.

Ik vermoed dat hij daarin blijft(in standby).. maar wanneer ik hem aan zet en de knop dan 3/4 sec vast houd gaat hij uit.. Als ik hem dan weer aan zet gebeurt er weer hetzelfde..

Ik heb het idee dat de processor.. of koeler ook gigantisch begint de loeien als ik hem een tijdje (5min>) aan laat staan.

Dan heb je een écht probleem. Kun je proberen met de Windows DVD in de lade het ding aan te zetten?

btw als ik hem aan zet krijg ik ook geen logo's of iets anders te zien..

Alleen het zwarte scherm met een knipperende cursor _ in beeld (links bovenin)

Ik ga het proberen.. Heb alleen geen windows cd.. want acer werkt met die kansloze recovey disks..

Daar kan ik het allicht ook mee proberen.. Ik houd je op de hoogte :confused:

is de garmin al losgekoppeld.

Ja de garmin is los gekoppeld.. het synchroniseren was ook wel gelukt.. De kaarten stonden erop..

heb wel vaker problemen gehad met Mapsource.. maar dat was meer het programma die dan niet meer wilde starten.. Niet dat de hele laptop er van faalde..

mapsource 6.15 ?
Dan zou ik teruggaan naar 6.14....

Het probleem is dat de laptop niet meer aan gaat.. Dat is prob 1.. dan kunnen we wel eens kijken wat nu de veroorzaker was.

Ik heb de accu er al uit gehad.. en direct aangesloten op het net.. aangezet.. uitgezet.. 3 seconden vastgehouden.. aangezet.. zonder stroom proberen een te zetten.. weer stroom erop en weer geprobeerd aan te zetten..

Een drama..

Ik ga nu eerst de recovery cd's van acer opzoeken en proberen daarmee op te starten.. of een windows cd branden..

Ik laat jullie morgen meer weten..

Alvast bedankt voor de hulp tot nu toe :)

Misschien een goede tip.
Heb er al meer mee uit de brand geholpen.

Stekker eruit.
Accu eruit.

Druk een 1/2 minuut op je powerknop.
Dat heet een atx reset, waarmee je echt alles ontlaadt.
Uiteraard dan weer aanzetten, en met een beetje geluk .......:)

Misschien een goede tip.
Heb er al meer mee uit de brand geholpen.

Stekker eruit.
Accu eruit.

Druk een 1/2 minuut op je powerknop.
Dat heet een atx reset, waarmee je echt alles ontlaadt.
Uiteraard dan weer aanzetten, en met een beetje geluk .......:)

Das ook inderdaad wat ik met mijn post bedoelde.... en wat hij ook dus al heeft geprobeerd.

Misschien een late reactie weer van mijn kant.

De geheugenmodule was kapot, gelukkig niet alle twee.

Heb er een nieuwe ingezet. En klaar was kees.

Prima.

Opgelost :)

Goed dat 't weer werkt zoals het hoort te werken.
Ik heb je vraag en reacties nog eens doorgelezen:
wélke versie mapsource heb je op je machine staan?

Ik destijds de laatste versie, 12 dec 2009 geupdate.

Het probleem met mapsource was vaak de wanneer je een nieuwe kaart installeerde je ervoor moet zorgen dart je het product niet verwijderd. Want het product wordt niet uit het register verwijderd. Daardoor kunnen er opstart problemen ontstaan bij mapsource.

Ik heb de " family" products verwijderd uit het register en toen deed mapsource het wel weer.

Ik kan nu niet meer controleren welke versie het was. Ik namelijk de laptop gerepareerd laten nakijken bij norrod en toen verkocht op marktplaats.

Nu ben ik in bezit van een heerlijke macbook pro :)

Oké, reden dat ik het vroeg was dat ik in juli 2009 een Garminnetje kocht met daarbij 2 kaarten (NL + BRD)
Mapsource / kaarten liepen om de haverklap vast. Toen even wat op het w w w rondgesnuffeld en ontdekt dat er bij Garmin inmiddels updates te verkrijgen waren, daarna liep Mapsource + de topokaartjes als een zonnetje.

Laatst bewerkt:
ohh op die manier.

Ja daar had ik ook vaak last van. maar dat had met het register te maken, wanneer ik een kaart verwijderde bleef het wel achter in het register.

Ben je toevallig bekend met Opensource kaarten als Openstreetmap.org ? Dat kan vaak erg gemakkelijk zijn wanneer je toevallig een kaart van een bepaald deel nodig hebt. Het is gratis en vrij compleet, zeker in Nederland

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan