Laptop blijven opladen terwijl de accu leeg is.

Status
Niet open voor verdere reacties.

asesso

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2009
Hallo,

Ik heb een paar weken geleden een laptop gekocht via Ibood. Hij bevalt me goed en heb er verder geen problemen mee maar ik had een vraagje...
Ik speel nu Mass effect 2 op me laptop maar op het moment dat ik hem niet oplaad komt er veel lagg (wat logisch is). Is het erg om de laptop te blijven opladen terwijl de batterij vol is om toch ff door te kunnen spelen :P?
Alvast bedankt!

De titel moet natuurlijk zijn. Terwijl de laptop VOL is haha...

Nee, als er op netstroom wordt gewerkt is alles op 100% vermogen geschakeld.
Zodra je alleen op accu werkt gaat de laptop in de stroomspaarstand en dat betekent vaak ook dat de processor (flink) wordt teruggeklokt. En als hij weinig stroom verbruikt is hij een stuk trager, voor internetten of een briefje tikken geen probleem maar je merkt het direct (lag!) met gamen.
Laat gerust de spanning er op als je gamed!

TIP: Als je de laptop voornamelijk thuis gebruikt (gamen, enz.) dan raad ik je aan de batterij eruit te halen en hem
alleen aan te sluiten op netstroom. Dit verlengd de levensduur van je batterij aanzienlijk! Het continu opladen van
de batterij terwijl deze vol is zorgt ervoor dat de batterij op een gegeven moment 'lam' raakt. Dit betekent dat wanneer
je de netstroom van je laptop afhaalt je batterij binnen de kortste keren leeg raakt (bij mij is dat nu 5 minuten).

Het gebruik van je laptop zonder batterij (alleen netstroom) heeft overigens verder geen effect op de prestaties van je
systeem.. Dit bespaart je op de lange termijn een erg dure nieuwe batterij!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan