Laptop blokkeert volledig

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroennagtegaal

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2013
Goedenavond,

Sinds enkele weken word ik regelmatig geconfronteerd met een volledige blokkade van mijn laptop. Na het opstarten werkt mijn laptop vaak enkele minuten probleemloos, maar op een gegeven moment loopt hij volledig vast en 'bevriest' het scherm als het ware. Niets werkt dan meer, van muis tot startknop, waardoor de enige oplossing is om de laptop handmatig uit te schakelen en opnieuw op te starten.

Gek genoeg speelt het probleem niet altijd, want het komt ook voor dat hij soms enkele uren gewoon probleemloos werkt. Het volledig blokkeren treedt echter steeds vaker na enkele minuten op en herhaalt zich inmiddels steeds frequenter.

Ik hoop dat één van jullie enig idee heeft wat de oorzaak van dit probleem kan zijn.

Groet,
Jeroen.

Speelt het probleem zich toevallig af bij het gebruiken van "zwaardere" dingen, zoals films kijken of fotobewerken? In dat geval zou het probleem kunnen zijn dat de laptop vol zit met stof en daardoor oververhit raakt. Als dat niet zo is: heb je alle drivers van je laptop al geprobeerd te herinstalleren? Heb je eventueel al eens je internet uit geprobeerd te zetten en dan films kijken etc.? Het zou kunnen zijn dat je pc uitmaakt van een botnetwerk, en daardoor dus (als je verbinding maakt met het internet) zich volledig "overgeeft" aan het net...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan