Laptop boot failure

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nadia01

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2006
Hallo mensen van help mij forum,

Weet iemand wat dit betekent:
Boot FAilure
Reboot and select proper Boot device
otr Insert Boot Media is selected Boot device
press any key when ready

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen:)

Laatst bewerkt door een moderator:
Floppy uit je floppydrive halen, misschien.:D

Kun je wat meer vertellen, zo is het lopen met een blinddoek voor.

Welk os, type schijf zijn de minimale specs.

Hallo lange pier,

ehh sorry :o ik krijg de cd rom er niet uit....zucht

enne wijt zijn os van de harde schijf (ben ik nou dom?)

Nadia01 zei:
Hallo lange pier,

ehh sorry :o ik krijg de cd rom er niet uit....zucht

enne wijt zijn os van de harde schijf (ben ik nou dom?)

Ikke niet snap, "krijg de cd rom er niet uit".

Operating System, het besturingssyteem, de harde schijf, kan PATA zijn, Paralel ATA, ook wel IDE genoemd, of SATA, Serial ATA.

precies zoals ik het zeg... De cd rom gaat niet open. It's stuck! Hij zit vast.:rolleyes:

Enne waar vind ik de info over de hardeschijf?

Nadia01 zei:
precies zoals ik het zeg... De cd rom gaat niet open. It's stuck! Hij zit vast.:rolleyes:

Enne waar vind ik de info over de hardeschijf?

Zit een klein gaatje voorin, een stopnaald erin te steken en te drukken, wel goed drukken, gaat de lade misschien open, maare, dat heeft volgens mij, niets met die foutmelding te maken.

Door de computer open te maken zie je die dingen allemaal, maare, geen flop in de floppydrive?

Waarschijnlijk first boot device op cd-rom staan. Toch maar even met een stopnaald/paperclip de lade openmaken. En/of bij het opstarten van de pc in de bios geraken en de bootvolgorde wijzigen.

vreemd.... er zit geen gaatje aan de voorkant normaal zie ik dat altijd wel maar hier niet..!

Nee er zit geen ook geen floppy in...

Maar in ieder geval bedankt voor je antwoorden. Ik zie dat het zo niet opschiet natuurlijk, dus ik denk dat ik de laptop naar een expert moet brengen :confused:

Nadia01 zei:
vreemd.... er zit geen gaatje aan de voorkant normaal zie ik dat altijd wel maar hier niet..!

Nee er zit geen ook geen floppy in...

Maar in ieder geval bedankt voor je antwoorden. Ik zie dat het zo niet opschiet natuurlijk, dus ik denk dat ik de laptop naar een expert moet brengen :confused:

Oh, een laptop, tja daar had ik nog niet aan gedacht, nu ben ik ook een beetje dom.:rolleyes: daar zit idd geen gaatje in, die trek je er gewoon helemaal uit, meestal, soms.:evil:

Maare, @erbicom, dat maakt niet uit, als deze niet opstartbaar is, gaat hij gewoon verder.
Denk dat de bootsector van de harde schijf beschadigt is, opstarten van de XP cd, naar de repairconsole gaan, fixboot en fixmbr intrommelen, en draaien maar.

Maar, die cd zit in de weg en we hebben niet de juiste informatie gekregen over het besturingsysteem.:confused:

@ lange pier, you're absolutely right!
@Nadia01, ik heb hier 3 laptops liggen+2 cd-rom spelers die uit een laptop komen en daar zit bij allemaal toch echt een gaatje in da lade!
Misschien dat je een exotisch merk hebt die het niet heeft, dan is het jammer. Kun je niet nog proberen om, terwijl je de laptop aanzet, het eject knopje ingedrukt te houden zodat de lade toch op een gegeven moment opengaat?

Hallo weer,

Ik weet eindelijk wat er mis is :p De hardrive is knock out jammer genoeg.....!

Nou moet ik een nieuwe hardrive kopen maar weet niet waar ik moet beginnen.

Dus mijn vraag is waar krijg ik een goede harddrive voor een GERICOM Silver Shadow 2.

Ik heb even op marktplaats Gericom getypt maar krijg niet veel resultaten..

Dank je voor je antwoord lange pier:thumb:

Maarre ik weet niet welke ik moet hebben..?? kan je mij daar mischien bij helpen?

Nadia01 zei:
Dank je voor je antwoord lange pier:thumb:

Maarre ik weet niet welke ik moet hebben..?? kan je mij daar mischien bij helpen?

Haal hem eruit, en ga, of met de laptop en al, of alleen de schijf naar de plaatselijke PC boer, indien deze prijzen heeft die niet te hoog zijn, en laat je adviseren, of bestel er een via een webwinkel, let wel, je betaald daar natuurlijk wel verzendkosten.
Alle ide 2,5" schijven zullen gewoon passen.

Nadia01 zei:

Tja, als ik mijn glazen bol niet had laten vallen.:D

Kontroleer alle gegevens en maten met elkaar, dan kan het niet fout gaan, indien je zeker weet dat de huidige schijf overleden is, vandaar mijn suggestie van de plaatselijke PC boer, die kan hem kontroleren, indien hij daar niet een geldwolf in is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan