Laptop boot niet, ook niet met hirens, knoppix of windows dvd!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Denneke

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2009
Hallo,

Ik heb hier een packard bell laptop van iemand die niet meer boot. Hier staat nog veel data op. (Die ik onlangs eraf gehaald heb.)

Wat ik gedaan heb:
- Hirens boot cd, krijg hem niet geboot, ook niet de mini windows xp
- Knoppix, zelfde als bij de hirens. (Op andere pc's werken ze wel)
- Harde schijf uitgebouwd, in een bracket en aangesloten op mijn laptop, bestanden eraf gehaald.
- Vista bootable cd maar boot ook niet.

Ik krijg dan foutmeldingen en soms de bootmanager te zien.

foutmelding: The file header checksum does not match the computed checksum.

Tijdens de bootmanager:
Status: 0xc0000428
Info: Windows cannot verify the digital signature for this file.

Nu heb ik onderstaande link gevonden:
http://www.vistax64.com/vista-hardware-devices/94343-vista-64-bit-boot-manager-0xc0000428.html

Wat moet ik nu doen? De schijf weer uitbouwen en dan via de bracket formatteren en dan installeren? Moet ik dan ook het bios herinstalleren? (Geen ervaring met bios installeren.)

En wat is hier de oorzaak van? Een virus?

Of zijn er nog andere mogelijkheden?

Bedankt!

Hoi,
als je ff aangeeft welk type/model e/o modelnr. je hebt kunnen we wat gegevens achterhalen.
Kijk eens of je in het Bios (meestal F2 maar kan ook DEL zijn) kunt komen en controleer daar de datum eens,staat die niet op de datum van vandaag b.v. dan is waarschijnlijk je CMOS-batterij op je moederbord leeg,dat kan ook de reden zijn dat je hem niet opgestart krijgt. Toen je die cd's probeerde heb je toen niet de bootvolgorde aangepast?
Tenzij je moederbord,voedingsadapter e/o accu's stuk zijn en eerder genoemde batterij,moet je gewoon van die cd's kunnen opstarten,want de bootrecords staan gewoon op die cd, maar dan moet je het Bios wel laten weten dat je van je cd/dvd-station wil opstarten/booten.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie, ik kan wel gewoon in het bios.

Datum is nu 19-12-2010 om 16.14. Hij loopt dus wel een dag achter.

Het is een Packard Bell Easynote. Type kan ik echt niet achter komen, staat nergens op.
Processor: Intel pentium Dual T2390 @ 1.86 Ghz

Dus ik moet de batterij gaan vervangen? Raar, want hij is niet zo heel oud dacht ik.

Ik ben eens gaan openschroeven maar ik kan echt niet bij de bios batterij komen.

Ik denk dat ik hem zie maar als ik daarbij moet komen moet ik echt de hele laptop demonteren! k*t packard bell

Hele laptop uit elkaar gedraaid, batterijtje gevonden en vervangen, toen boote hij wel vanaf de cd's, ook vanaf hirens boot cd.

Als ik hem van de HDD liet booten kreeg ik Blue Screen of Death, maar een nieuwe installatie eroverheen. Nu de laatste dingen en dan klaar. :)

Toen ik de harde schijf had uitgebouwd en in een bracket had gebouwd kon ik er dus in. Zo stond er ook een map met drivers in de backup :)

Dus daar heb ik niet verder meer naar hoeven zoeken.

Tot dusver werkt hij zonder problemen.

Dus opgelost?
Zet dan je topic op "zet status opgelost" bovenaan je topic in de blauwe werkbalk. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan