Laptop boot niet van CD + geen Windows!

Status
Niet open voor verdere reacties.

newb9

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2004
Laptop boot niet van CD + geen Windows! (Opgelost)

Beste forumleden,

Ik heb een laptop hier naast me van Acer, de Travelmate 2310. Gisteravond heb ik via de Windows XP CD (prof.) de harddisk proberen te formateren, nadat de setup (blauwe scherm) zichzelf herstartte kreeg ik een bericht met ; "Error loading operating system" , hij boot dus van de harde schijf nog.

Ik heb in de BIOS, de boot-order veranderd naar 1. CD 2. Harddisk 3. Floppy (zit er niet in) 4. Network.

Als ik mijn laptop nu opstart, krijg ik een liggend streep, zwart scherm die blijft flikkeren. Daarna gaat het scherm over naar hetzelfde foutmelding (Error loading operating system)

Weet iemand hoe ik mijn XP weer draaiend op de laptop krijg?

Heel erg bedankt alvast.

Laatst bewerkt:
...... nadat de setup (blauwe scherm) zichzelf herstartte kreeg ik een bericht met ; "Error loading operating system" , hij boot dus van de harde schijf nog.

Hoi,

Of hij inderdaad probeert te booten vanaf de harde schijf is maar de vraag.
Is de XP-prof cd wel een zelfstartende?
Vaak staat xp-prof op een (kopie van een originele) cd, maar is die niet bootable .....
En dan krijg je exact dezelfde melding. Eerst probeert de laptop op te starten vanaf de cd, en als deze niet bootable is, vervolgens opnieuw vanaf de harddisk.
XP-prof op cd werd vaak geleverd met een start-diskette.

1. diskette erin en opstarten van A:\
2. direct de xp-cd erin en de installatieprocedure verloopt na het booten verder vanaf de cd.

Hoi,

Of hij inderdaad probeert te booten vanaf de harde schijf is maar de vraag.
Is de XP-prof cd wel een zelfstartende?
Vaak staat xp-prof op een (kopie van een originele) cd, maar is die niet bootable .....
En dan krijg je exact dezelfde melding. Eerst probeert de laptop op te starten vanaf de cd, en als deze niet bootable is, vervolgens opnieuw vanaf de harddisk.
XP-prof op cd werd vaak geleverd met een start-diskette.

1. diskette erin en opstarten van A:\
2. direct de xp-cd erin en de installatieprocedure verloopt na het booten verder vanaf de cd.

Sorry mijn excuses beste Teun, ben niet helemaal duidelijk geweest.

Hij deed het ervoor nog wel (booten van CD), ik had verschillende partities gezien en verwijderd allemaal, nadat de setup herstarde werkte het niet meer.

Mijn laptop heeft helaas geen floppy-drive, die stappen kan ik dus niet volgen.

bedankt voor je snelle reactie :).

het lijkt wel als je de bios veranderd dat ie het niet opslaat

dus even goed kijken of het wel opgeslagen word

het lijkt wel als je de bios veranderd dat ie het niet opslaat

dus even goed kijken of het wel opgeslagen word

Hallo, bedankt voor je reactie!

Ik heb meerdere malen gekeken en de volgorde staat goed..

Hoi,

Heb je (begin van je treath ....) die bootvolgorde gewijzigd nádat je al met de cd de partities had verwijderd etc. of daarna.
Die bootvolgorde maakt nu namelijk niets meer uit ...... dus je zou hem weer op de originele volgorde kunnen zetten.

Wellicht kan je in de BIOS ook de 'standaardwaarden' weer opslaan ......

Hoi,

Heb je (begin van je treath ....) die bootvolgorde gewijzigd nádat je al met de cd de partities had verwijderd etc. of daarna.
Die bootvolgorde maakt nu namelijk niets meer uit ...... dus je zou hem weer op de originele volgorde kunnen zetten.

Wellicht kan je in de BIOS ook de 'standaardwaarden' weer opslaan ......

Ik had het pas daarna veranderd, ook heb ik geprobeerd de standaardwaarden terug te zetten wat geen succes heeft, het gaat me erom dat ik moet booten naar mijn windows xp cd, wat helaas niet lukt meer.

Ik heb een andere bootable cd geprobeerd en die doet het wel, af en toe dan.

Hoi,

Ik heb z'n idee dat je cd-rom speler niet goed meer is althans dat denk ik tenminste als ik je laatste regel lees:
Ik heb een andere bootable cd geprobeerd en die doet het wel, af en toe dan.

Modag

Tja ... ben ook eigenlijk 'uitgedacht' in het meedenken ......
Bij een normale pc kan je de BIOS min of meer 'resetten' door de stroom van het apparaat te halen, de kast open te schroeven en de knoop-batterij te verwijderen en weer terug te plaatsen.
Bij een laptop is dat geen sinecure .......

Wat je nog zou kunnen doen is het volgende:

1. laat de 'opstart-installatie-XPprog-cd' in het apparaat zitten.
2. zet hem uit en haal de voeding er af.
3. verwijder de accu, en wacht nu een tijdje.
4. plaats de accu weer, vervolgens de voeding en zet het apparaat weer aan.

In een enkel vergelijkbaar geval is het me gelukt om de installatie weer 'vlot' te trekken, met een externe diskette-drive en een combi van een win98 cd mét een bijbehorende opstartdiskette.

Na een basic installatie bleek vervolgens ook de - origineel meegeleverde - installatie-cd met WinXP weer geïnstalleerd te kunnen worden.

Aan de CD speler ligt het niet, ik heb nu weer een andere CD geprobeerd die het wel doet, maar bij windows XP blijft het streepje flikkeren en na een tijd komt error loading operating system..

Teun, ik heb je tip gevolgd maar helaas zonder gunstig effect..

Hoi,

Dat is jammer dan , het is dan wel vreemd dat het niet wil lukken.

Modag

Aan de CD speler ligt het niet, ik heb nu weer een andere CD geprobeerd die het wel doet, maar bij windows XP blijft het streepje flikkeren en na een tijd komt error loading operating system..

Is de cd waarmee je de herinstallatie wilt doen een kopie of een originele ....
Zijn er fysieke beschadigingen
Het lijkt toch aan een beschadigde cd te liggen.

Is de cd waarmee je de herinstallatie wilt doen een kopie of een originele ....
Zijn er fysieke beschadigingen
Het lijkt toch aan een beschadigde cd te liggen.

Nee hoor het is een originele windows xp cd, maar..

Ik heb geen idee hoe het kan, maar ik ben in de setup gekomen, hij staat nu op 60 procent..werkte nadat ik de accu eruit haalde een paar keer..

Nu hopen dat hij normaal installeert :o.

Erg bedankt voor jullie moeite, heb er XP draaiend op en alles werkt perfect!
Heb de aanwijzingen van jullie gevolgd, en ik denk dat de CD misschien wel half-half werkt..

maar ach , xp zit er op :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan