laptop boot niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroentjje

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2010
hallo allemaal.

ik heb een Toshiba laptop.
het is een satellite A300.
het probleem is dat als ik hem aanzet hij 3 seconden aan blijft en weer uitschakelt.
hij geeft in deze 3 seconden ook geen beeld maar, op sommige keren geeft hij grijs beeld maar op dit grijze beeld is ook niets te zien.
ook merk ik dat hij 2 keer schokt in deze 3 seconden, alsof hij iets probeert uit te voeren maar niet lukt.

de lichtjes van onderstaande onderdelen gaan branden:
- netstroom
- accu
- power
- processor

deze onderdelen knipperen niet ze branden gewoon.
ook het lichtje van de dvd-speler gaat branden.
er is niets aangekoppeld of aangesloten of een cd/dvd in de dvd-speler.(op netstroom na natuurlijk)
zonder netstroom heb ik hem ook geprobeerd aan te zetten met hetzelfde resultaat.

wat ik heb geprobeerd:
Gekeken naar overhitte componenten aangezien er wat stof in zat(niet veel alsof hij een jaar oud is)
schoon geblazen(dus nu zonder stof)
geheugen losgekoppeld en opnieuw aangesloten.
hardeschijf losgekoppeld en opnieuw aangesloten.
dvd-speler opengelaten en aangezet.

Iemand een idee wat er mis zou kunnen zijn?
ik zit hiermee echt vast.

Groeten jeroen

Dat klinkt mij in de oren alsof de fan v.d. processorkoeling niet start/hangt en de processor overhit.
Dat duurt idd +/- 3 sec.
Heb dat vaker gezien. Dus controleer of de fan mee opstart.
Succes.

ik heb ook op de fan gelet, aan de onderkant zit ook een fan, ik weet niet zeker of deze van de processor is maar het lijkt mij wel.(niet zoveel verstand van laptop hardware)
deze fan draait wel maar ik heb er niet op gelet of hier het geluid/hitte vandaan komt.

ik zal morgenavond de laptop helemaal openmaken en eens controlleren op de processor.

bedankt voor je reactie nog zo laat:thumb:

Laatst bewerkt door een moderator:
Geen dank voor mij is dit nog een normale tijd.
Mijn ervaring is dat de fan v.d. processorkoeling meestal aan een zijkant of achterkant zit en zelden aan de onderkant,maar dat is natuurlijk per merk/fabrikant verschillend.

er zit een fan aan de linker zijkant maar, aan de onderkant zie je door strepen in de behuizing een fan zitten.

Laatst bewerkt door een moderator:
Die aan de onderkant is waarschijnlijk je case-koeling en aan de zijkant de processorkoeling.
N.B. je hoeft niet steeds te quoten als je direct reageert op 'n vraag.

Bij deze dus ook de quote's verwijderd.Het is idd niet nodig om bij een direkte reactie te quoten.Dit zorgt voor onnodig data verkeer.Gebruik de knop:reageer op vraag.;)

Tevens topic verplaatst naar hardware--->laptop

Succes met het oplossen van het probleem.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan