Laptop communiceren met desktop

Status
Niet open voor verdere reacties.

mboertje

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2005
Ik heb sinds kort een laptopje, en daar staat net als de desktop xp prof. op. Met een directe kabelverbinding wil ik de twee met elkaar laten "praten". Hoe stel ik dat in ?

Met een crosscable.
Beide firewalls laten weten dat ze bij elkaar mogen koekeloeren en klaar ben je.
Wel even een aantal mappen op delen zetten, anders valt er weinig te koekeloeren.

Fonz

Wat is precies een crosscable ? Ik heb een kabel die aangesloten is op beide printerpoorten.

Dat is hele andere koek.
Je moet wel een netwerkkaart in beide apparaten hebben.
Die twee netwerkkaarten verzorgen dan via de crosscable(een kabel die tweeweg verkeer mogelijk maakt)de communicatie.
Misschien kan het wel zoals jij dat hebt, maar daar weet ik niet veel van.

Fonz

Maar nogmaals, ik kan me bijna niet voorstellen dat het zou kunnen wat jij stelt.
Een printerpoort is geen netwerkkaart.
Dus ik vrees dat je op de verkeerde weg zit.

Fonz

Ik heb zoiets wel eens gedaan.
Je hebt tussen twee printerpoorten een aangepaste kabel nodig (bepaalde aders wisselen) en een simpel programmaatje.
Als ik jou was zou ik maar niet verder zoeken in die richting, want het gáát langzaam...
Een paar lan-kaartjes (±€ 10 p st) en een cross utp kabeltje is veel comfortabeler.
Je kunt zelfs eens kijken of er niet al een passend poortje op een of beide computers zit. (Een even bredere als een modem-poortje)

Sukses!
Borryklots

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan