laptop compaq armada

Status
Niet open voor verdere reacties.

Isis89

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2003
Hallo allemaal

graag zou ik willen weten of ik een juiste keuze maak wat betreft de aanschaf van een tweedehands laptop.
Het gaat hier om een:

compac armada
pentium 3
600 mhz.
128 mb intern geheugen
10 GB harddisk
32 mb vga

deze is ongeveer 3 jaar oud.

Mijn vraag is vooral:heb ik hier genoeg vermogen op zitten om mee te voicechatten,webcammen, en kleine videofilmpjes mee af te spelen??? en wat games te spelen

groetjes Isis

Als je onder Win XP draaid dan lukt het wel.
En intern geheugen liever op 256 brengen.

dacht 't wel :)

bijna net zo snel als de pc's de ze bij mij op school hebben staan :)

- maar ik denk dat je ook even op de prijs moet letten..

het licht eraan

Een keuze hangt altijd af van wat je ermee wilt doen en wat je ervoor wilt uitgeven. Ik kocht laatst 2e hands een compaq armada 1700 voor ca. 230 euro met iets minder capaciteit en vond dat een goede koop. Die van jou is voor het doel wat je opgeeft voldoende. Ik sluit mij aan bij diegene die zei dat je je intern geheugen moet 'opkrikken' Wees zorgvuldig hiermee. Op de pc dumpdag koop je relatief voordeling geheugen van het merk infineon dit past op bijna alle a merken zoals compaq.
Koop je andere merken dan geeft dat nog al eens problemen. Het erbij plaatsen is een fluitje van een cent
succes!

Ik heb 2 van deze laptops en ik moet zeggen dat ik er tevreden over ben.

Ik heb 1 met 128mb en daar draait win2000 op en 1 met 384mb geheugen en daar draait XP op.

Voor de doeleinden die jij aankaart is het een goede keuze. Wat moet die kosten?

De compaq armada is een goede laptop , kijk wel even naar de staat van de battery dit geld voor alle 2e hands laptops.

De battery is behoorlijk prijzig voor een laptop.

groetjes speedtouch

hoeveel geheugen??

Hartelijk dank voor al jullie reacties
Ben ik blij mee

Dus het geheugen is minimaal vinden jullie
wat is het beste geheugen wat ik hiervoor kan nemen dan??

en hoe controleer ik de batterij /accu van de laptop

p.s. deze moet kosten zo rond de 6oo euro (winkel)

groetjes

fin

dat is onze conclusie inderdaad
600 euro is een tikkeltje duur, weet je zeker dat je hem via een winkel wilt kopen? Via marktplaats (of een andere site) moet het goedkoper lukken

Over het 'upgraden' van je intern geheugen ben ik al duidelijk geweest: Ik adviseer je Infineon intern geheugen, een ander geheugen KAN problemen geven

Ik weet niet zo goed hoe je een accu kunt testen. Bij een laptop van de winkel moet je hun woord maar voor lief aannemen (je krijgt toch garantie?)

Bij een laptop uit het 2e handscircuit moet je maar te goeder trouw handelen. Accu's bij 2e handsmachines zijn altijd een zwakke schakel (vergeleek uitgeputte accu's bij telefoons) Maar een werktijd van 45 a 60 minuten is toch wel gebruikelijk als het gaat om een 2e hands laptop

Nieuwe batterijen zijn schreeuwend duur >100 euro.
Misschien kun je een extra accu scoren via marktplaats o.i.d. Het blijft allemaal een beetje behelpen met 2e hands accu's. Je moet het treffen.

Ik adviseer je toch even een uurtje naar de pc dumpdag te gaan, daar staan stands zoals de Merchandiser die redelijke apparaten hebben tegen redelijke tarieven.
Als ik zelf 600 euro zo moeten uitgeven aan zo'n laptop dan zou ik zelf overwegen een nieuwe (800-900 euro) aan te schaffen

Nou ik denk dat je zo voldoende hebt suc6

Het geheugen moet minstens 256 mb zijn , beter is 512 mb.

De accu kan je alleen maar testen tijdens een belasting , dus tijdens het gebruik van de laptop.

Deze moet je zeker 1,5 uur kunnen gebruiken als hij het binnen een half begeeft is de accu slecht.

BTW € 600 vind ik toch behoorlijk prijzig.

groetjes speedtouch

€ 600 is idd een stevige prijs voor een notebook die nu toch ongeveer 3 jaar is. Het was in zijn tijd wel een enorm dure maar als je even geld achterover legt kun je voor € 300/400 wel een nieuwe/nieuwere kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan