laptop configuratie via de werkgever

Status
Niet open voor verdere reacties.

jerryleelewis

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2003
Ik heb het niet zo op Dell.

Mijn werkgever heeft nu een "aanbieding" voor een 15 inch laptop
Hier de specificaties. Mijn vraag: Wat vinden jullie hiervan?

Dell Vostro 1015 15-inch laptop
 Processor : Intel® Core 2 Duo processor T6670 (2.2GHz,800MHz,2MB)
 Memory : 4096MB (2x2048) 1333MHz DDR3 Dual Channel
 Hard Drive : 500GB Serial ATA (5400RPM)
 Graphics : Intel Integrated GMA 4500MHD
 Display : 15.6in Widescreen WXGA (1366x768) WLED with Truelife
 Camera : Integrated 1.3 Mega Pixel Camera
 LCD Back Cover : Black
 Optical Drive : 8X DVD+/-RW Drive
 Battery : Primary 6-cell 48W/HR LI-ION
 Wireless : European Dell Wireless 1702 802.11b/g/n + Bluetooth
 Wireless : Wireless Label (Dell Wireless Cards) - Core 2 Duo
 Keyboard : US/International Qwerty Keyboard
 Operating System : Dutch Genuine Windows 7 Home Premium (32 BIT)
 Base Warranty
 1 Year Collect and Return
 1Yr Basic Warranty - Next Business Day

451, 01 euro Netto inhouding in maandelijkse termijnen (looptijd 1 jaar)

Ik ben benieuwd!

Een hele leuke budget tot ongeveer lage middenklas machine voor een naar mijn mening best wel scherpe prijs.
Slechts 2 specificaties zouden mij doen weerhouden in te stappen:
- de videokaart, ic. de onboardchip ipv een losse videokaart en
- het feit dat er maar 1 jaar garantie wordt verleend.

Gangbaar bij steeds meer laptopfabrikanten is minimaal 2 jaar en zo nu en dan kom je ook al 3 jaar tegen (Medion).

Om het anders te zeggen : als een vergelijkbare machine van bijv. Medion € 150,-- meer zou kosten en daar zit een los videokaartje in én de garantie is drie jaar, dan liet ik deze Dell aanbieding aan mij voorbijgaan.
Aan de andere kant is het nut of de onzin van een losse videokaart of een onboardchip ook best wel gerelateerd aan de gebruikerseisen van de bezitter. Als deze slechts een beetje internet en af en toe een mailtje met Oulook verstuurt, dan is er weinig mis met een onboard videochip.
Wil de toekomstige eigenaar ook een keer een kleine Powerpoint presentatie maken, een Wordbestandje met daarin wat foto's inladen en / of wat met foto's doen, dan loop je al snel tegen de onboardvideochip beperkingen aan.

[edit] Daarbij komt dat ik het vermoeden heb dat Dell een reusachtige partij T6670 processortjes uit 2009 (!) wil slijten, daar waar deze inmiddels al een 'groot' beetje zijn achterhaald door hun opvolgers.

= slechts een vermoeden van mij................

Heel kort samengevat?

Een leuke machine voor een leuk bedrag voor iemand die niet al te hoge eisen stelt![end edit]

Laatst bewerkt:
gast0225,

Ik heb even zitten kijken. Ipv 2 gb intern krijg je 4 gb intern en 500 gb ipv 2 gb intern
Zonder deze upgrade is de korting via mijn werkgever "slecht" 5 euro op de goedkoopste internetaanbieder voor dezelfde configuratie bij kieskeurig. Daarbij komen nog de kritiekpunten, datgene wat jij aangaf pick up en on board video kaart
Al met al vind ik de aanbieding niet spectaculair en vraag ik mij af of computerland dat niet beter kan.

EDIT: correctie 500 gb ipv 250 gb bedoel ik

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi...

Is er geen mogelijkheid om met werkgever in overleg te gaan dat je zelf voor een X bedrag een keuze mag maken?

@ Mrmusic, Dan wel iets mindere specificaties (zie boven) 19% BTW dacht maakt 367,71
@Frankwanet Dat zou het mooiste zijn maar 1. Er is vaak gedwongen winkelnering met 1 leverancier (eventueel in het verlengde van Europese aanbesteding)
en 2. De PC prive-regeling is afgeschaft. (Ik weet zelfs niet of dit zo maar kan, maar ik neem aan dat dit uitgezocht is)

@mensen die inmiddels al wat research hebben gedaan:

bah, ;) :D
reageer ik een keer vanuit 'het gevoel / hart', zonder uitgebreid te Googlen, zijn er inmiddels mensen ;) die dat wel hebben gedaan.........

@jerryleelewis : die verdubbeling van geheugen is m.i. een drogreden, ik denk dat als ik zou gaan zoeken, ik nog maar weinig laptopjes tegenkom waar minder inzit dan 4 giga. Hetzelfde geldt ook een beetje voor de hdd capaciteit. Vanzelfsprekend doet het 't qua marketing wel goed als je iets kan 'verdubbelen' voor hetzelfde geld, dat trekt altijd mensen............

Laatst bewerkt:
@ jerryleelewis

Die BTW kan we werkgever keurig netjes aftrekken hoor.....

Dus je werkgever verdient best lekker aan!

@ gast0225 Ik ben blij met je reactie hoor! Al was het alleen maar omdat je mij bevestigt in mijn gevoel over deze aanbieding :-)
@ MrMusic. Misschien ligt dit anders bij een stichting en bestuur (onderwijs)

Hebben jullie trouwens een suggestie voor een (beter) alternatief tegen vergelijkbare kosten? @ gast0225: Ik heb nog geen research gedaan t.a.v. deze vraag

@gast0225 Over dat verdubbelen: Ja inderdaad: Net zoiets als "10 cent korting" bij de benzineprijs (over welk bedrag krijg je korting...)

Ik heb even snel wat gegoogled, zoiets misschien ? (Al is de garantietermijn ook bij deze slechts 1 jaar)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan