Laptop connect niet met wifi sinds acces point

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stijnley

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2008
beste forumleden

Sinds de verhuis naar mijn nieuwe woning ervaar ik problemen met wifi op mijn laptop.

Mijn woning is voorzien van een modem in de garage, met UTP-kabelverbinding doorgetrokken tot in de woonkamer. Om de draadloze afstand te overbruggen, is een accespoint aangesloten in de woonkamer..

Bekabeld internet, digitale tv en wifi op de beide gsm's werkt perfect.
Maar wanneer ik de laptop wil verbinden met dit thuisnetwerk, kan ik geen verbinden maken en krijg ik een niet bepaalde foutmelding.

De laptop is enkele jaren oud en draait op windows Xp. Dit probleem deed zich niet voor op mijn appartement (zelfde provider maar zonder access point). Ik kan wél verbinding maken met de Telenet Homespot, maar dit op de modem aan slecht signaal gezien de afstand naar de garage waar de modem hengt.

Ik ben geen computerleek maar dit krijg ik niet opgelost :(
Dit probleem doet zich ook voor bij een zeer oude laptop.

Iemand die mij kan verderhelpen om de laptop via de AP te laten verbinden?

De accesspoint betreft een TELENET ACCESS POINT WNDR4300-TN.
De modem betreft een Telenet Eurodocsis 3.0-modem.

Ik dank u!

mvg Stijn

Ik identificeer 2 mogelijke problemen, waarbij ik optie b. het meest waarschijnlijk acht:
a. Op de XP computer staat geen SP3. Kijk dat na via Start -> Uitvoeren -> winver
Als in de teruggemelde versienummer ergens sp3 staat en/of Service Pack 3, dan heb je wel degelijk SP3.