Laptop cooler

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartschenk

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2011
Hallo allemaal,

Ik weet dat hier veel over te vinden is maar ik heb een vraag.
Ik wil graag een laptop cooler kopen.
Maar hij moet wel goed zijn.
Omdat mijn laptop erg heet wordt eigenlijk al als ik gewoon hem heb aanstaan op het bureaublad.

Want ze zeggen op internet op de ene site dat een laptop cooler niet werkt en op de andere site dat het wel werkt.
Wat moet ik geloven?

En is er ergens een goede te koop?

Groeten Bart

ten eerste: probeer ook eens iets onder je laptop te plaatsen waardoor de onderkant ruimte heeft voor ventilatie. Mijn pc valt ook naar 2 uur uit maar sinds ik dat doe kan die 7 tot 8 uur non-stop aan. Dus als je er een koopt probeer dan een coolerstandaard te kopen

Ga eerst eens de koeling in je laptop schoonmaken. Een laptop hoort niet uit te vallen.
De mijne staat eigenlijk altijd aan, en valt niet uit.

Het makkelijkste is een compressor gebruiken om de fan in je laptop schoon te spuiten. Dat moet je dan wel voorzichtig doen.
Je kan ook je laptop openmaken, en dan het stof en vuil verwijderen als je handig bent. Of een stofzuiger op de koelmond zetten. Ook hier moet je weer goed oppassen met wat je doet.

Koelmatten zijn onzin. Het zal best werken, maar totaal overbodig.

Laatst bewerkt:
Oke bedankt, ik heb gekeken of er stof inzat maar dat zat er niet in.
Of heb ik met mijn neus gekeken.
Misschien was het wel wat anders dan de koeler.
Hoe ziet hij er precies uit.
Bij mijn oude laptop was het gewoon een molentje.
Maar hier zie ik wel een soort van vierkant kastje erin zitten.
Is dat hem misschien.
En ik zag een laptop cooler staan en heb hem gekocht het werkt wel een beetje.
Maar wat ik denk is dat er een veel te zware processor en videokaart inzit.
Dat het daardoor ook kan komen.

Groeten Bart

Laatst bewerkt:
Hallo

Een deftig werkende laptop zal een gemiddelde c.p.u. temperatuur hebben van +/- 55°C (lees ... op regelmatige basis zuiver/stofvrij gemaakt)

Indien deze daar permanent boven zit , is dit uiteraard niet gezond voor de totale levensduur.

In extreme/langdurige gevallen van oververhitting komt de g.p.u./motherboardchipset zelfs los van het motherboard , met uiteraard een defekt motherboard als gevolg.

Er word jammerlijk genoeg niet vermeld over welke laptop we hier spreken ... model/typenr/etc ...

Zo goed als zeker zal er stof aanwezig zijn ... in extreme gevallen zelfs een stoftapijt.

Mits een beeld meer zegt dan 1000 woorden....

http://www.youtube.com/watch?v=zU9NJe-7Xlo

Peter

nou je het zegt ja, zou je hem ook nog uit elkaar kunnen halen en het stof uit de ventilator halen. Werkt ook goed maar kost veel tijd.

Ik heb het hier over een Asus k52S notebook.

Voor de duidelijkheid.

Maar ik zal het proberen.

Groeten Bart

Nee, het komt niet omdat de hardware te zwaar is. Was het maar waar.

Als je met je hoofd bij je laptop gaat zweven, dan moet je afgaan op het geluid van een ventilatortje. Dat is wat de koeling genoemd word. En ga nu niet ff je laptop openschroeven. Dat loopt bijna zeker niet goed af. (Ik ben wel een aanhanger om het wel te doen.)

Laatst bewerkt:
Oke bedankt ik ga wel naar iemand die er wel verstand van heeft.

Groeten Bart

We hebben alle schroefjes geprobeerd open te draaien, maar een schroefje krijgen we niet open.

En als ik naar een computer monteur zou gaan zal hij daar dan veel geld voor vragen?

Groeten Bart

ik zou toch liever veel geld betalen voor een professionele schoonmaak dan dat je laptop kapot is en je een nieuwe moet kopen. Maarja, zoveel zal dat niet kosten..

Ik heb voorzichtig de stofzuiger op de koelmont gezet.
Dit hebt wel een beetje.

En dan met die koelmat eronder.

Dan wordt hij niet meer zo heet.

Bedankt voor alle hulp.

mvg, Bart

Als je echt "arm" bent, dan kan je naar een bezinepomp lopen. Daar hebben ze apparaten om je banden op te pompen. Dat werkt ook prima om de fan schoon te blazen. Maar waarschijnlijk kan je ook bij je computerwinkel vragen of ze het willen schoonspuiten. Dat zal hooguit een paar euro kosten denk ik.

Oke dat ga ik misschien ook doen maar het is gelukt om de fan schoon te zuigen.
Met een stofzuiger er is gelukkig niks kapot gegaan.
En misschien ga ik binnenkort wel naar de computer winkel.

mvg, Bart

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan