Laptop crash?

Status
Niet open voor verdere reacties.

memo70

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2009
Berichten
42
Beste mensen,

Ik zal mijn gehele verhaal uitleggen zodat jullie mij beter kunnen assisteren.

Ik zat op mijn stageplaats rustig werken op mijn laptop, toen plotseling mijn usb poorten het niet meer deden ( Muis en USB stick functioneerde niet meer )
aantal tellen later liet mijn laptop zien dat er steeds een USB apparaat gevonden en uitgeworpen werd, en dan heel snel achter elkaar terwijl er niets inmijn USB poorten zat.
aantal minuten later liep mijn gehele laptop vast waardoor ik genoodzaakt werd om mijn laptop via de powerbutton te rebooten.
Ik druk mijn laptop weer aan en mijn laptop komt niet verder als het packardbell logo, mijn BIOS enteren duurt 20 minuten ongeveer

Dus ik dacht dat het mijn HDD was, ik haal mijn hdd uit mijn laptop en sluit hem aan via externe HDD reader, werkt prima. (meteen backup gemaakt van mijn files)
RAM is werkt nog prima want hij laat nogsteeds zien dat ik 4089MB Ram heb in mijn bios ( ik neem aan dat als 1 van mijn ramsticks niet meer werkt dat hij nog maar de helft laat zien in mijn bios)

Ik dacht laat ik hem formateren, ik doe mijn W7 cd erin en verander mijn first boot drive naar mijn DVD-RW, en op een magische wijze werkte het.. ik heb mijn HDD geformateerd
todat er stond: Completing installation... , voor 3 uur lang..

Mijn laptop reboot ineens en boem.. BSOD.
Dus ik deed mijn laptop uit en weer aan, en hij kwam weer niet verder als het packard bell logo


Ik begin nu wel zwaar gestrest te raken van mijn laptop.

Iemand enig idee wat het kan zijn?

Mvg,
Mehmet
 
Beste Mehmet

Dit probleem treedt op bij een computer waarbij Windows XP of een nieuwer besturingssysteem wordt geïnstalleerd op een vaste schijf die wordt geconfigureerd als ondergeschikte schijf (slave), terwijl er geen ander apparaat is aangesloten op hetzelfde kanaal van de IDE-controller (primair of secundair).

Kortom er staat iets niet goed in bios? en hoe stel ik dit wel juist in? De IDE staat gewoon op "IDE on Native" mode ofziets.

hopelijk werkt dit

Sherin Bloemendaal
 
Beste Mehmet

Dit probleem treedt op bij een computer waarbij Windows XP of een nieuwer besturingssysteem wordt geïnstalleerd op een vaste schijf die wordt geconfigureerd als ondergeschikte schijf (slave), terwijl er geen ander apparaat is aangesloten op hetzelfde kanaal van de IDE-controller (primair of secundair).

Kortom er staat iets niet goed in bios? en hoe stel ik dit wel juist in? De IDE staat gewoon op "IDE on Native" mode ofziets.

hopelijk werkt dit

Sherin Bloemendaal

Toen ik mijn bios opende stond hij op AHCI mode, ik heb hem zojuist overgegooid naar IDE mode en nogsteeds heb ik hetzelfde probleem
 
het kan ook aan de geheugen module liggen hij komt niet verder dan de bios bedoel je hopelijk he/????
 
Hallo

Controleer de harddisk op zijn integriteit via uw "externe HDD reader".

"crystaldiskinfo" is hier prima voor geschikt. (status kan zijn .... GOOD / CAUTION / BAD )

Het lijkt er sterk op dat de harddisk niet korrekt initialiseerd , en daardoor het ganse systeem bezet houdt...

Meest voorkomende oorzaak "bad clusters".

Peter
 
Hallo

Controleer de harddisk op zijn integriteit via uw "externe HDD reader".

"crystaldiskinfo" is hier prima voor geschikt. (status kan zijn .... GOOD / CAUTION / BAD )

Het lijkt er sterk op dat de harddisk niet korrekt initialiseerd , en daardoor het ganse systeem bezet houdt...

Meest voorkomende oorzaak "bad clusters".

Peter

er staat op mijn HDD reader allen "Power" en "Backup' meer staat er niet op het apparaat zelf.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan