Laptop crashed bij gamen ondanks formatteren van het systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

jordvink

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 aug 2011
Beste mensen,

Ik heb sinds 2 weken een laptop die crashed bij het spelen van een game. Het beeld blijft hangen en mijn laptop reageert nergens meer op, bovendien blijft het geluid hangen (speelt telkens hetzelfde stukje af). Formatteren van mijn systeem heeft dus niks geholpen want ik zit nog steeds met hetzelfde probleem. Ik heb niet het idee dat het aan oververhitting ligt aangezien ik het probleem bleef na het schoonmaken van mijn laptop en hij niet heel heet aanvoelt. Het probleem doet zich dus alleen voor bij het spelen van games.

Ik heb een Acer Aspire 6530G, en daar zit in:
- 2.0 GHz Dual Core
- ATI Mobility Radeon HD 3650
- 4GB DDR 2

Ik heb al wel het een en ander gehoord over een MemTest. Dit zegt mij echter niet zoveel. Hoe kan ik deze uitvoeren en wat kan ik met de resultaten?

Alvast bedankt!

Groeten,

Jord

Hoi,

Welkom op Helpmij,

Welke games wil je spelen en heb je wel de temp eens bekeken tijdens het gamen?

Ik speel League of Legends en heb hierbij de graphics op very low staan, Mijn laptop zou deze game dus wel goed moeten kunnen draaien.
Ik heb de temp in het verleden regelmatig gecheckt. Recent alleen niet meer. Ik zal dat eens doen tijdens het gamen.
Hij wordt echter niet bijzonder heet tijdens het gamen en de fan gaat harder draaien bij 70 graden en hij sluit af over 80 graden geloof ik. Ik heb in het verleden wel last gehad van oververhitting maar dan sluit hij dus af ipv dat mijn laptop crashed. Ik heb net even gecheckt en hij blijft rond de 70 - 74 graden tijdens het gamen. Ik vond dat altijd hoog voor een laptop maar t schijnt niet vreemd te zijn.

Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

je schrijft dat je eerst wel last had van oververhitting misschien de videokaart een knauw gekregen en waarschijnlijk heeft het notebook toch problemen met het spel de 3650 is niet erg sterk voor de huidige games.

Bedankt voor je reactie! Het aparte is dat een maat van mij met een oudere acer aspire de game wel prima kan spelen. Voorheen had deze game ook geen moeite met een soortgelijke game. Mn laptop is inderdaad niet erg geschikt meer voor het spelen van games. Ik heb een tool gevonden om o.a. mijn videokaart te testen. Misschien dat dit iets oplevert?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan