Laptop crasht na spelen games (door te hoge temperaturen)

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefvanr1et

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2009
Hallo,

Ik heb mijn laptop (een Acer Aspire 7738) nu ongeveer een jaar. Als ik er de nieuwe games mee wou spelen dan crashte hij als ik alle graphics op zijn hoogst zette. Niet omdat hij dit niet aan kon maar omdat hij te warm werd en het systeem zich dan vanzelf uitschakelt. Over tijd is het moment waarop hij zichzelf uitschakelt steeds sneller geworden. IK dacht dat het lag aan de warme buitentemperatuur van deze zomer maar zelfs nu het wat frisser is op het moment valt de laptop nog steeds sneller uit. Ik kan nu geen 10 minuten meer spelen voordat de linkerbovenhoek van de laptop zo warm is dat ik mijn vingers er niet meer op kan houden. Ik denk dat hier de processors liggen.

Daarop kocht ik een coolpad maar dit mocht niet baten, de laptop valt nog even snel uit. Ten einde raad besloot ik het ding open te draaien en te kijken of de koelwegen niet verstopt waren. Maar toen ik alle schroefjes er uit had viel de cd-speler er uit dus ik denk dat ik hem beter dicht kan laten voortaan.

Wat zijn andere manieren om mijn laptop te redden van het vreselijke warmteprobleem? Ik heb iets gehoord van compressielucht die de luchtwegen in een keer schoon blaast maar ik weet niet hoe en of dit werkt. Graag meer tips.

Alvast bedankt,

Stef

Laptops zijn in den beginselen ook niet bedoelt om er riant erop te gaan zitten te game'en :)

Ha ja, maar ik ben dan ook niet rijk genoeg om zowel een laptop en een desktop te kunnen kopen.

koop dan direct een desktop voor een redelijke prijs (custom build, 700 euro ongeveer, heb je systeempje waarmee je redelijk goed kan gamen) en een laptopje van 300 tot 400 euro waarmee je toch nog steeds mobiel kan werken. hiervoor heb je gelijkaardige prestaties als de laptop alleen, voor zelfde prijs als een "gaming" laptop (1000+ euros)

busje perslucht of een professionele watergekoelde cooling pad kan misschien wel oplossing bieden, alleen is laatste redelijk prijzig ...

Maar een laptop kan ik meenemen naar vrienden, in de trein, in de bus, op de fiets. Zo'n desktop met beeldscherm krijg ik nooit in een tas en een auto heb ik geen. Vandaar dat ik een laptop heb.

Werkt die perslucht goed?

die heb ik nooit gebruikt doordat ik een desktop heb, ens als er stof inzit draai ik die gewoon open, haal de koelers eruit en reinig die grondig met een speciaal reinigingssetje.

Dat is niet mogelijk omdat de onderdelen apart vastzitten, als ik de 'zijkant van de kast' er af haal valt de cd speler eruit omdat die niet vast zit aan de rest van de onderdelen maar aan dezelfde schroeven als de zijkant van de laptop.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan