laptop dell vind geen HD

Status
Niet open voor verdere reacties.

assaas

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2002
hallo alllemaal, ik heb hier een laptop dell inspirion 6000
van iemand die hem niet meer an het lopen krijgt.

Bij het opstarten krijg ik deze melding, pxe-e61 media test failure.
ik ben met goed vinden van de eigenaar, windows xp proffessioneel, er proberen op te zetten, maar ik krijg eigenlijk een paar verschillende foutmeldingen (en vraag me niet meer welke).
Maar hij heeft wel een aantal maal aangegeven dat de HD niet gevonden wordt of kapot is.

Wie kan hier iets mee met wat ik heb uitgelegd ?

groetjes

Die foutmeldingen zouden wij toch wel graag weten. Gemakkelijk om een overzicht te krijgen.

Heb je de HD geformateerd?

Geplaatst door vanzwam
Die foutmeldingen zouden wij toch wel graag weten. Gemakkelijk om een overzicht te krijgen.

Heb je de HD geformateerd?

Ik krijg hem niet geformateerd, omdat hij de HD niet vind.

Op dit ogenblik heb ik de pc zover kunnen krijgen dat hij
een Hd controle uitvoert, hij geeft een error code melding nummer 1000-0146

ook biebt de pc een aantal maal, en ik dacht 1-4-6 maal

en nu vraagt hij ook naar de utilities en recovery cd van Dell, die ik niet heb.

deze melding kwam ook: hard disk DST Short test error detected.
Msg: Unit2 : DST Log Contains previous error(s)
Pre -boot system Assessment Build 3009.

Ook staat dit in een blauwe balk bij het proberen te formateren: 0 met id 0 op bus 0 atapi (mbr)

Laatst bewerkt:
Bij "Merk PC's" is er altijd een verborgen partitie op de harde schijf geplaatst. Maar in dit geval vrees ik voor de HD. Misschien dat iemand anders nog een oplossing kan vinden.

Geplaatst door vanzwam
Bij "Merk PC's" is er altijd een verborgen partitie op de harde schijf geplaatst. Maar in dit geval vrees ik voor de HD. Misschien dat iemand anders nog een oplossing kan vinden.

ok bedankt

groetjes

Hallo !
Je kunt HDD Regenerator downloaden op een andere PC en daarmee een floppy maken (Als je tenminste een floppy-drive bij de laptop hebt). Met de floppy de laptop opstarten, in zo'n 60 % van de gevallen valt er nog wat te repareren. Ik heb er vaak in vrij hopeloze gevallen nog succes mee.
http://www.topdownloads.net/software/view.php?id=8307
Greetz,
Harry.

goede tip Harry, maar de laptop heeft dus geen diskettestation.

bedankt en groetjes

Ik heb de pc vannacht proberen te laten formatteren, want gisteravond voor ik naar bed ging roen had hij 19% gedaan en verder ging hij niet, maar ik heb toch maar laten aan staan, en vanmorgen toen ik opstond gaf hij deze melding:

Setup kan de partitie niet formatteren. De schijf is mogelijk beschadigd.

Controleer of het station is ingeschakeld en correct is aangesloten op uw computer.
Als het een scsi-schijf betreft, zorg er dan voor dat uw scsi-apparaten correct
Zijn afgesloten (met een terminator).
Raadpleeg de handleiding bij uw computer of scsi-adapter voor meer informatie.

U dient een andere partitie voor Windows XP te selecteren.
Druk op enter om door te gaan

tja, moeilijk natuurlijk om een harde schijf in een laptop te vervangen... maar volgens mij is de harde schijf rijp voor de vuilnisbak...

Nou ik denk niet dat de HD kapot is, want mijn vrouw heeft hem zojuist aan de gang gekregen.
Ze heeft de 2 bestaande partitie,s geformatteerd, daarna beide verwijderd, en toen heeft ze één nieuwe partitie gemaakt.

En hij doet het weer....alleen krijg ik het beeldscherm niet op het gehele bureaublad weergegeven.
Maar daar heb ik zojuist een nieuwe topic over gemaakt.

groetjes

Hallo Assaas !
Ja, dan lijkt het me ook duidelijk dat je HDD naar de ......is.
Het is een klus om 'n nieuwe schijf in 'n laptop te bouwen, maar het is wel te doen (kortgeleden is het me gelukt bij 'n Compaq Armada).
Sterkte ermee !
Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan