Laptop doet er steeds langer over om aan te gaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Karelm91

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2007
Hoi,

Ik heb een HP Pavilion dv6 Notebook PC, nou heb ik al een tijd dat de batterij niet meer oplaad. Maar het vervangen van deze batterij is echt duur.

Nu is het probleem dat sinds 2 dagen, de laptop bijna niet meer opstart. Ik bedoel daarmee dat als hij helemaal uit staat en ik hem aan de stroom doe en op wil starten, dat ik een tijd moet wachten en vaak de aan knop moet induwen voordat hij het dan doet.

Is dit een probleem dat kan worden opgelost of moet ik ervan uitgaan dat dit alleen maar erger word?

alvast bedankt

Als je hem aan de stroon hangt dan zou het toch normaal zijn om op te starten, wat is lang. 1 minuut is soms normaal, of 6 minuten is een groot verschil.

installeer is ccleaner en laat hem het register opruimen (zovaak totdat hij geen foutmeldingen meer geeft) en kijk daarna bij gereedschap>opstarten en zet programma's die niet meteen met windows hoeven te starten uit (ctfmon.exe is belangrijk deze moet je aan laten staan)

Hallo

Batterypack voor deze laptop is er een van de goedkopere.

Hier te koop +/- 25 € :

http://www.benl.ebay.be/sch/i.html?...v6+battery&_trksid=p3286.c0.m14&_sop=15&_sc=1

"k bedoel daarmee dat als hij helemaal uit staat en ik hem aan de stroom doe en op wil starten, dat ik een tijd moet wachten en vaak de aan knop moet induwen voordat hij het dan doet."

Dit kan een eerste symptoom zijn ,dat de laptop al langere tijd veel te heet wordt.

Je vermeld niet of je deze ooit al eens stofvrij hebt gemaakt.

Hoe je dit snel/eenvoudig kunt doen , heb ik hier reeds diverse malen gemeld.

Dit model behoort tot een reeks die berucht is voor losgekomen g.p.u/chipset door oververhitting (daarom de tip tot stofvrij maken)

Ik dacht dat er ook een b.i.o.s. update was om de aktieve koeling (ventilator) te verbeteren.

Een b.i.o.s. update houdt risico's in , en dien je zeker niet te doen met een onstabiele laptop.

Peter

met lang bedoel ik tot nu toe minuut of 10, en inderdaad heb ik vaker last gehad van een te warme laptop. met "te warm" bedoel ik boven de 70 graden.
En ik heb hem wel is schoongemaakt maar dat zal ik dan ook maar weer is doen.

Allemaal bedankt voor jullie reacties.

Ja ik denk ook dat hij zo heet wordt dat hij vraagt om koeling. Ik denk dat die conclusie wel juis is want 10 minuten is niet normaal. Je kunt allelei test doen, maar ik denk toch dat je deze is grondig schoon maakt. Hoe oud is het beestje.

Dan denk ik toch dat je ermee naar de winkel moet en/of eerst de stappen van Peter is onder de loep neemt. Want dit is niet fijn voor een computer/laptop. Deze raakt zo steeds meer in een lus.

Oké, het word inderdaad snel steeds erger, afgelopen maandag deed hij er echt lang over. Dus gelukkig wel van alles back-ups gemaakt. En nu heb ik hem gewoon op slaap stand laten staan ipv uit.
Maar zou het werken om zo'n batterypack aan te schaffen? of moet ik hem een keer uit elkaar schroeven om te kijken wat de schade is, en meteen een keer schoonmaken?

Ooh en ik heb net zitten zoeken naar zo'n batterypack, en diegene die Peter als optie gaf hebben niet dezelfde specificaties als die van mij. Zo staat er op die van mij:

replace with hp spare: 511883-001

Die code komt bij geen een van de aanbiedingen op ebay terug.
Wel heb ik deze gevonden op ReplaceDirect:
Hier
Kan dit ergens goedkoper dan €70,-?

Misschien had ik ook duidelijker moeten zijn met welk typen ik heb, namelijk een:

HP Pavilion dv6-1230ed
Alvast Bedankt

Laatst bewerkt:
Hallo

"met "te warm" bedoel ik boven de 70 graden."

Dit is niet meer te warm , maar eerder te HEET.

Bij de meeste laptop's wordt de c.p.u. +/- 55°C (optimale werktemp. heatpipe)

Een systeem met a.m.d. c.p.u. zit meestal 10°C hoger.

Hoe stofvrij maken staat hier # 19 :

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/616055-ventilator-probleem?highlight=laptop+zuiver+maken

In de meeste gevallen dien je zelfs de laptop niet te openen.

Indien je twijfelt of de betrokken batterijpacks op e-bay compatibel zijn , kun je toch kontakt opnemen met de verkoper om dit te vragen ???

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan