Laptop doet helemaal niks meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sander90

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 nov 2014
Beste mensen,

Afgelopen dinsdag was ik bezig op mijn laptop, toen ik me wilde verplaatsen en dus de adapter eruit haalde terwijl ik er op dat moment even geen accu in had zitten. Het gevolg daarvan was toen ik hem weer aangesloten had en wilde opstarten hij heel even aanging harde schijf,ventilator ging draaien en na 2-3 seconde weer uitging. Na een aantal keer geprobeerd te hebben op internet rondgekeken en daar werd gezegd dat je dan de accu en adapater eraf moet halen en dan de aanknop een tijdje inhouden, na dit gedaan te hebben sloot ik de stroom weer aan , deed ik hem aan kreeg een wit scherm en toen viel de laptop weer uit. Sindsdien is de laptop ' dood' , gaat niet aan en er branden ook geen lichtjes meer als accu/ lader erinzit.

Het betreft een Asus N56 Series N56VM-S4032V. ( http://tweakers.net/pricewatch/314521/asus-n56-series-n56vm-s4032v/specificaties/ )

Ik wil hem weg gaan brengen maar wie weet heeft er iemand hier nog wat tips wat het zou kunnen zijn/misschien iets wat zelf te verhelpen is nog?

Alvast bedankt!

/Sander

Als je laptop nog geen 2 jaar oud is en je de bon nog gewoon hebt --> mee terug gaan naar de winkel voor garantie is dan hoe dan ook de beste oplossing.

Als je laptop nog geen 2 jaar oud is en je de bon nog gewoon hebt --> mee terug gaan naar de winkel voor garantie is dan hoe dan ook de beste oplossing.

Ja best wel, mooie gratis nieuwe laptop!

Hallo

Begin bij de basis , en controleer de netadaptor met een multimeter.

Er dient 19V D.C. uit de adaptor te komen.

Indien dit klopt ....

Sluit de netadaptor aan op de laptop.

Laad de laptop de l.i.o.n. battery nog op ??? (indikatieled)

Niet vermeld , maar nuttige info --> ouderdom van deze laptop

Peter

Laptop is net iets minder dan 2.5 jaar oud. En heeft tot eergisteren gewoon altijd perfect gewerkt. Laptop geeft geen indicatieled wanneer de accu of netadapater erinzit. De netadaptor geeft overigens gewoon netjes zijn voltjes.
Hallo

Begin bij de basis , en controleer de netadaptor met een multimeter.

Er dient 19V D.C. uit de adaptor te komen.

Indien dit klopt ....

Sluit de netadaptor aan op de laptop.

Laad de laptop de l.i.o.n. battery nog op ??? (indikatieled)

Niet vermeld , maar nuttige info --> ouderdom van deze laptop

Peter

Hallo

Defekt zit dus in de laptop ....

Controleer (dunne pincet) of de centerelektrode waar de voedingsspanning 19V in de laptop binnenkomt niet beweegt (speling/secht kontakt)

Indien dit ook o.k. is , dient de laptop te worden geopend , en dien je de 19V voedingsspanning te controleren waar deze op het motherboard binnenkomt (uiteraard dient deze aanwezig te zijn...)

Indien deze aanwezig is ... controleren of er rondom deze connector eventueel zekeringen aanwezig zijn.

Deze zijn klein , en meestal aanduid op het motherboard met de opdruk P.F. (protection fuse) of gewoonweg F (Fuse)

Indien ook dit o.k. is , begint het te stinken , en zul je de vermogenelektronika (mosfets e.d.) moeten controleren... (meestal is het dan einde oefening voor de meeste gebruikers)

Niet evident om deze te controleren , indien deze defekt mochten blijken te zijn , nog minder evident om deze zonder korrekt materiaal te vervangen zonder bijkomende schade te veroorzaken (motherboard)

Peter

Ik heb dit weleens vaker gehoord. Overigens had ik het zelf met een tablet. raar maar waar.

Je moet hem gewoon aan je adapter hangen met je accu erin (en dus in het stopcontact zetten) en dan duurt het even (kan wat lang duren) voordat hij weer stroom krijgt. Daarna kan je hem gewoon aanzetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan