Laptop doet het niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bert van gelder

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2008
Goedenavond allen,

Vandaag heb ik een probleem gekregen met mijn laptop. Het begon ermee dat ie vastliep, wat altijd wel eens kan gebeuren, maar nadat ik me laptop uitdrukte want ik kon niets meer doen, startte die opnieuw op..je zag f2 for setup en f12 voor reboot en vervolgens zwart beeld..dat was een tijdje zo en toen herstartte die vanuit zichzelf weer. Vervolgens deed ie iets meer..ik kreeg veilige modes opties te zien etc..jullie kennen het wel. Ik koos voor veilige modes, want wou vanuit daar teruggaan naar een herstelpunt. Echter tijdens het laden van veilige modes liep mijn laptop vast en kreeg vervolgens een blauwscherm met tekst, wat ik niet kon lezen trouwens want het was snel weer weg. Me laptop startte weer opnieuw op en ik kon kiezen voor om me laptop te herstellen ? weet neit meer precies wat er stond, iig ik deed dat maar ook tijdens dat proces liep ie vast. Ik moest het weer uitdoen en vervolgens deed ie niets meer en kreeg ik de volgende errors. Zie bijlagen.

Hopelijjk kunnen jullie mij verder helpen!

Ik heb overigens geen cd bij mijn laptop gekregen.

Met vriendelijke groet,

Bert

Bijlagen

• Photo2.jpg
    Photo2.jpg
    33,2 KB · Weergaven: 70
  • Photo1.jpg
    Photo1.jpg
    95 KB · Weergaven: 65
Trommel op F2 bij het opstarten en verander de opstartvolgorde.
Zo te zien wil hij van het netwerk opstarten.
Dus opstarten vanaf HDD.
Lukt dat niet, zul je toch ergens een windows cd op de kop moeten zien te tikken met precies dezelfde versie die je er nu op hebt staan.
Als je zover bent, meldt je gerust weer.

Hey coenraad,

bedankt voor je snelle reactie! Het veranderen van de volgorde heeft helaas niet geholpen :/
Ik zal dus moeten zoeken naar een windows vista cd. Hopelijk heeft iemand er één voor me die ik ken

Die kun je ook downloaden van een torrentsite i.c.m. de licentie die op je machine staat.
Dan ben je nog steeds legaal bezig.
Een image branden en daarmee opstarten.
Bij het 2de of 3de venster krijg je de optie om de installatie te repareren.
Met een beetje geluk....
Ik ga niet verder uitwijden over torrents, dat kun jezelf googlen.

ahh okay bedankt! Maar ik weet dat ik een windows vista home edition had, maar weet niet welke SP..dat ook belangrijk ?

Goedendag,

Mijn hardeschijf was kapot en die heb ik inmiddels vervangen.
Ik hbe windows vista erop gezet en drivers geinstalleerd. Ik zou nu echter een back-up of image willen maken zodat ik niet alles weer opnieuw hoef te installleren mocht ie weer stuk gaan. Iemand tips hoe ik dit kan doen ? Bvd

Daar kun je het best een nieuw topic over starten in de juiste sectie;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan