Laptop doet niets meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

schuertje

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2011
Hallo,

ik wilde vrijdag mijn laptop aanzetten maar hij deed niets, dus toen dacht ik misschien is de accu leeg. dus ik had de lader erin gedaan maar het lampje van dat ie aan het opladen is brand ook niet. weet iemand hoe ik dit op zou kunnen lossen?

mvg Mike

ps volgens mij is er wel iets mis met de stroom want normaal als ik mijn laptop aan het opladen ben en hij staat uit met mijn usb stick erin dan brand het lampje van mijn usb stick maar dat doet ie nou ook nie, hij knippert alleen even als ik op het aan/uit knopje druk.

het gaat om een packard bell easynote sj51

Laatst bewerkt:
Hallo

Je zou de uitgangsspanning van de netadaptor kunnen controleren d.m.v. een multimeter.

Meestal is dit +/- 19V (is vermeld op de onderzijde).

Indien dit o.k. is , probeer de laptop eens op te starten met de l.i.o.n. batterij verwijdert.

Veel laptop's weigeren een defekte batterij op te laden of op te starten indien een defekte batterij is ingeplugd...

Worst case scenario ... een losgescheurde voedingssaansluiting op het laptop motherboard , maar dan had je voordien al andere symptomen gehad , waar er geen melding van wordt gemaakt.

Mocht de netadaptor defekt blijken te zijn ... is deze o.a. hier te koop :

http://www.benl.ebay.be/sch/i.html?...ll+easynote+sj51+charger&LH_PrefLoc=2&_sop=15

Peter

Laatst bewerkt:
mijn adapter is gewoon goed, zonder accu opstarten had ik al geprobeerd maar dat leverde niets op.
mijn dvd drive werkt niet, ook niet met andere dvd drives maar dat werkt al twee jaar niet meer.

ps, soms starte hij al niet op als er een lader in zat.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan