Laptop doet niks meer, andere spreken van bios probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tamske

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2005
Hoi,

Een week geleden wilde ik mijn laptop, een sony-vaio aanzetten, en toen kreeg ik een zwart scherm. Ik heb van te voren nooit een waarschuwing gekregen en ik kan ook geen cursor zien in beeld.

Ik vermoed dat ook het toetsenbord niet werkt.

1ste vraag, mijn harde schijf is daarna ingebouwd in een compac laptop en dat werkte niet. Hoe kan dat?

2de vraag:
Na hem in zo'n computerwinkeltje achter gelaten te hebben, zeiden deze dat er een biosgeheugen probleem was, en dat alleen de sony fabriek dat kan reparen. Bij eerdere navraag zou het opsturen van mijn laptop minimaal 300 euro kosten en dan nog eens de maakkosten ( die zouden rond de 175 zitten). Nu heb ik mijn laptop drie jaar, en vind ik dat vrij prijzig.

Wat ik me afvraag is wat het probleem zou kunnen zijn. Die man in winkel heeft volgens mij antwoord ook alleen van die callcenter mensen van vaio.
Hij zei ook dat het probleem lag aan verkeerd afsluiten of aan een virus. ( in ieder geval dan een virus dat mijn virusscanner niet kent, want heb de dag ervoor nog gescand op virus).

Het belangrijkst voor mij zijn de gegevens op de harde schijf.
Maar ik twijfel of er niet ook iets aan de harde schijf is (zie vanwege dat inbouwen in andere laptop). Hij wilde mij dan ook zo'n apparaatje verkopen om de gegevens eraf te halen. Dit is wle niet zo duur, maar ik weet niet wat ik ermee moet als het toch niet werkt.

Ik ben echt radeloos, want er staat twee weken afstudeerscriptie gegevens op die compu, en ik was te stom om die niet te back-uppen.

Hellup,
grzt Tamske

En wat

En wat als je de [esc] toets ingedrukt houdt en je start hem op ??

Eric.

Welkom op Helpmij

Hoi Tamske,

Dat het een BIOS-probleem is, wil ik best geloven. Hebben wij ook ooit 's gehad en toen heeft ook de fabrikant dit gefixed.

Kun je die schijf ook in een andere laptop plaatsen? En met een andere bedoel ik geen Compaq. Van de gewone pc's van dat merk herinner ik mij alleen maar lange avonden met veel moeilijke momenten om het ding weer aan de praat te krijgen. Dat merk houdt zijn hardware een beetje "eigen", als je snapt wat ik bedoel en een andere niet-compaq schijf zal wellicht niet reageren.

Die € 300,= voor het opsturen lijkt mij onredelijk veel geld. Dan kun je nog beter dat apparaatje aanschaffen.

Dat Apparaatje aanschaffen??!!
Is als ik het goed heb om Je HD van je laptop op aan te sluiten,en dan in een Desktop er bij te hangen,om zo je data eraf te kunnen halen .
Let nu wel even op!!dat kan je alleen doen op de Secundairie IDE aansluiting op het Mobo ,en mag er verder niets bij aan gesloten zijn.
Dan opstarten,en je Windows zal dan als alles goed is hem herkennen.

Succes

Dank jullie wel

Bedankt voor de info. Heb mijn laptop bij iemand achtergelaten met zo'n apparaatje. Ben benieuwd wat me dat gaat kosten. Maar ik heb gelukkig nu mijn gegevens.
groetjes

Re: Dank jullie wel

Geplaatst door Tamske
Maar ik heb gelukkig nu mijn gegevens.
groetjes
Nu ja; da's het belangrijkste......
...... na het maken van een goede backup ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan