laptop doet niks meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

vipertronic

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2005
heb een medion laptop altijd prima gewerkt echter vanochtend deed hij niks meer geen lampjes branden niks
heb de adapter en volle batterij getest met een andere medion laptop (technisch identiek) en de adapter en batterij zijn goed daar ligt het niet aan
laptop open gemaakt cmos batterij eruit gedaan daarna er weer in en 30 sec. power toets indrukken zonder batterij echter ook niks (rest elek. ontladen).
ligt dit aan het moederbord of niet? (de laptop krijgt dus helemaal geen stroom, zowel via adapter als batterij niet. of is het printplaatje waar de aan/uit knop op zit kapot?
wie weet enige tip? of een vermoeden wat het kan zijn? zie ook nergens een draadbreukje e.d. en laptop is nooit open geweest (nieuw gekocht 4 jaar gelden)
betreft medion akoya p7615
p.s. geheugenmodules eens verwijdert en harde schijf echter zelfde probleem

De medion akoya p7615 is van 2010 en daar de gemiddelde levensduur van een laptop tussen de 3 en 5 jaar is denk ik dat ie naar silicon heaven gegaan is.
Tijd voor een nieuwe dus.

mijne laptop het is acer aspire 7740 van 2-10-2010 bijna 5 jaar werkt nog super en ik heb er nog win10 op gezet.

mvg macguy

Laatst bewerkt:
Aan dat soort antwoorden heeft de TS veel.:rolleyes:

Onderzoek het moederbord en zeker het powerdeel op soldeer pads die er raar uitzien en ook of het grafische deel niet los is gekomen.

Hoi,

Even voor de duidelijkheid waarom genoemde antwoorden eigenlijk nergens op slaan aangezien leeftijd niet veel zegt, aangezien het niet bekend is bij beide antwoorden wat de werkelijke bedrijfsuren zijn.

Laatst bewerkt:
Laat ik het dan zo stellen: in al de jaren dat ik nu PC's en laptop's repareer heb ik in de harde praktijk geleerd dat het zonde van de tijd, geld en inspanning is om een laptop ouder dan 5 jaar nog te repareren en een PC ouder dan 7 jaar. Ik ben altijd in om te redden wat er te redden valt, maar het moet de moeite waard blijven.
Het punt is namelijk dat als een laptop of pc zo oud is, en je hebt 1 onderdeel gerepareerd, dan snel daarna weer een ander onderdeel kapot gaat.
Bovendien zijn pc's en laptop's van een bepaalde ouderdom gewoonweg niet krachtig genoeg om vlot met de moderne software, met name de moderne AV, om te kunnen gaan (tenzij je van heel veel wachten houd).

Medion, acht jaar en draait nog steeds. Om maar even de onzin van een tijdsduur noemen te onderstrepen.....

de medion is bijna 5 jaar oud
I3 processor
4 gb geheugen
1e schijf SSD 2e schijf HDD
dat is voor het gewone internet werk meer dan genoeg
daarom het advies om te vragen wie weet wat er kapot kan zijn of een handige tip heeft

Hallo

Heb reeds ettelijke "medion akoya" laptop's met deze symptomen onderhanden gehad , van grofweg dezelfde leeftijd.

Nooit zuiver gemaakt , en de heatpiperadiator zat altijd vol stof.

Gebrek aan koeling --> chipset komt uiteindelijk los van het motherboard door oververhitting.

De chipset is gelijmd , dus een deftige "reflow" kan dus niet worden uitgevoerd.

Een "reball" uiteraard wel , maar indien je dit moet laten uitvoeren , en niet zelf doet , is het sop de kolen meestal niet waard.

Uiteraard hoop ik voor u , dat ik volledig verkeerd ben , en dat een of andere stommiteit de oorzaak blijkt tez zijn ...

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan