laptop doet niks

Status
Niet open voor verdere reacties.

m4dc0w344

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2011
Hallo mensen ik heb nou al zo'n 5 jaar de dell inspiron 1564
ik gebruikt hem niet veel eigenlijk alleen voor foto's te bewaren voor tijdens de vakantie.

Ik wilde hem update naar windows 8.1, maar toen ik hem aan wilde zetten deed hij niks.
op de netstroom gaf hij wel een lampje dat hij stroom krijgt en wanneer ik hem aan wil zetten dan hoor ik wel dat de CD leezer stroom krijgt, maar verder doet hij niks.
na een tijdje onder stroom te hebben gestaan voel ik wel dat de heatsink heet is maar ik hoor geen van draaien (en die hoor je echt wel wanneer die draait).

hij laat de acu ook niet op want wanneer ik hem een uur aan de stroom laat "uit" en dan de sterker er uit haal en aan probeer te doen gebeurt er niks.

Ik heb de laptop al open gemaakt alles schoon gemaakt en alles opnieuw goed vast gemaakt zonder resultaat.

iemand tips?

hoeveel biepjes maakt hij als hij opstart, en hoelang heeft hij dit al en na wat voor handeling ging hij dit niet meer doen? (desnoods kun je in de bios komen?)

hij geeft geen biepjes en het scherm blijft zwart.

het lijkt alsof alleen de CPU en de OD en het lampje van stroom het doen en de rest niks.

hij heeft een lange tijd op een plank gelegen verder is er niks zo ver ik weet mee gebeurt

haal de accu er eens uit, druk dan een aantal maal op de aan/uit knop (zonder de oplader erin). plug daarna de oplader er in en probeer hem eens op te starten (laat dan ook de accu eruit). maakt dat wat uit?

nee
alleen wat wel raar is wanneer de accu er uit is en ik stop hem in de oplader dan geeft hij wel een lampje van dat hij stroom krijgt, maar druk ik hem aan zonder accu maar met stroom dat gaat het lampje uit

als ik dit zo lees dan 'laadt' hij wel soort van op.. hij krijgt dus stroom maar zodra je dus de pc aandrukt dan gaat hij wss niet aan en gaat het lampje ook weg, wat zou kunnen betekenen dat de stroom toevoer niet/niet voldoende is.. zou je dat misschien kunnen controleren? (met een andere adapter die wel werkt en dezelfde specs heeft) als hij het dan wel doet licht het aan de oplader/adapter en anders grote kans dat het connector in de laptop.

maar waarschijnlijk als ik het zo lees is de voeding stuk..

Zonder accu de powerswitch ingedrukt houden en dan de adapter aansluiten, die switch na een 20 tal seconden loslaten en een paar seconden wachten, gebeurt er wat?

wis niet dat die knoopcel een knoopcel was die je er uit kon halen jo
maar nee helemaal niks

hmm daar was ik al een beetje bang voor.

ja ik laat hem wel repareren want ik denk dat ik voor de reparatie kosten geen nieuwe heb

heel erg bedankt voor al de moeite

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan