Laptop doet raar met opladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

nijode999

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 jun 2010
Hallo,

Ik heb een acer aspire en sinds de laatste paar dagen doet het raar met opladen.
Ik probeerde mijn laptop oplader in mijn laptop te doen en hij laadde niet op. Ik liet hem dus leeg lopen, totdat hij uitval. De laptop startte niet meer op, omdat hij niet meer oplaadde. Ik haalde de stekker eruit en ik wachtte een half uur, en opeens deed ik de laptop aan en hij laadde weer op. Alleen dit heb ik dus nu iedere keer, maar af en toe als ik de oplader eruit haal en daarna weer oplaad, dan laad hij wel weer op, maar daarnaast laad hij soms niet meer op en moet ik hem weer laten leeglopen en een half uur wachten.

Wat kan het probleem zijn? De laptop start trouwens ook niet met de lader erin, en de accu eruit. Dus dan zal het aan de oplader liggen, maar waarom doet hij het dan nu weer wel? Vreemde zakan.

Met vriendelijke groeten,
Nigel

Goedemiddag!

Ik heb dit probleem wel vaker gehoord bij mensen met een acer aspire laptops. Ik zou gewoon een nieuwe oplader kopen en deze gewoon weg gooien.
Of je kan natuurlijk als je een electromuis bent zelf de oplader gaan maken maar, dat raad ik niet aan, haha

Hallo

Defekte netadaptor ???

Deze kun je controleren d.m.v. multimeter.

Meest voorkomende uitgangsspanning --> 19V

Afhangkelijk van welk specifiek model , kan dit een 60W of een 90 W exemplaar zijn (meestal 60w)

Of ....

De netentree (laptopzijde) is defekt.

Dit :

http://www.benl.ebay.be/itm/NEW-ACE...=Laptop_Adapters_Chargers&hash=item337868989e

Indien je deze connector kunt bewegen , is deze zo goed als zeker losgescheurd van het motherboard (gescheurde soldeerverbindingen)

De laptop dient dan meestal zo goed als voledig te worden gedemonteerd om dit opnieuw te solderen.

Mits dit veel werk is , vervang ik deze door een nieuw exemplaar.

Jammerlijk genoeg wordt geen typenr vermeld .... ik zie ook geen vermelding ouderdom van dit toestel.

Mocht al het bovenstaande voor u chinees zijn ... laten uitvoeren door iemand met de nodige ervaring.

Peter

Hij is 5/6 maanden oud en dit is de orginele voeding. Maar hoe kan het dat als bijvoorbeeld de oplader kapot zou zijn, dat hij alsnog wel oplaad, maar af en toe niet. Het bovenste is trouwens chinees voor mij.

Hoi,

5 a 6 maanden oud dus nog garantie zou daar gebruik van maken;)

Ps tevens even naar de laptop sectie verplaatst hoort daar even beter thuis

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan