Laptop doet vreemd naar een paar dagen met Windowss 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

bruggeling

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2002
Berichten
368
Ik heb Windows 10 geinstalleerd op mijn Asus laptop met 4 Gb intern geheugen. Er was ruimte genoeg op de harde schijf.

Alles ging prima en en na een paar dagen doet mijn laptop doet heel raar, kan nog wel de internet sites openen maar alles knalt er elke keer uit. Documenten openen lukt niet alles blijft maar knipperen, ook via de verkenner openen lukt niet. Ik kon al geen bestand in outlook meer openen.
Ik probeer ook via outlock bestanden op te slaan lukt ook niet, de onderbalk doet raar.

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn.
 
In apparaatbeheer van het configuratiescherm ziet alles er normaal uit?

Zo ja, voer dan de instructies uit zoals in deze link te zien zijn. Daarmee activeer je de veilige modus in Win 10 (is standaard uitgechakeld)
Als je dat hebt gedaan en je start in de veilige modus, gedraagt Windows zich dan wat 'rustiger'?

Bovenstaande is meer bedoeld om te kijken of het OS zelf (of stuurprogramma's) mogelijk 'lastig' doen. Daarnaast is er natuurlijk ook de mogelijkheid dat je een virus of andere ellende binnen hebt gekregen. Ken je Mbam? Doe daarmee eens een systeemscan. Voer met je virusscanner ook een uitgebreide scan uit.

edit : hetgeen in de hierboven staande link staat vanaf
'aanvulling op 25-09-2015' kun je vergeten. Die optie is namelijk redelijk zinloos als een user een machine heeft waarbij Windows niet meer wil starten. Dan kun je immers ook niet in msconfig komen. Die optie is alleen interessant om te weten als je een nog werkende Windows hebt en je wil gewoon een keer de in veilige modus opstarten / bekijken. Handiger is om het eerste gedeelte van de instructies uit te voeren. De veilige modus (F8) is vanaf dat moment gewoon net zoals in alle voorgaande Windowsversies vanaf het booten te benaderen.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt gast0225,

Ik ga er vrijdagavond mee aan de slag. Ik ben nu een paar dagen weg.

Bedankt voor de tips

gr
frank
 
Ik meen in de verte jouw probleem te 'herkennen'. Ook ik had in augustus een zich vreemd gedragende laptop (na de migratie van 7 naar 10) terwijl alles in apparaatbeheer in orde leek te zijn. Ben toen maar terug gegaan naar Windows 7 en 3 weken geleden heb ik een nieuwe poging gedaan en tot mijn verbazing draait Win 10 nu als een tierelier. Ik vermoed dat de vele (honderd?)duizenden automatisch verzonden crashreports van users, Microsoft een aantal wijzigingen / verbeteringen door heeft laten voeren in Win 10. Een andere reden kan ik ook niet verzinnen.
Misschien, als je er helemaal niet uitkomt, al dan niet met tips van anderen die meelezen, is het raadzaam om voor tijdelijk nog even je vorige Windows terug te zetten en begin juli een nieuwe poging te wagen?

Houd ook rekening met mogelijke malware / virussen?
 
Laatst bewerkt:
In apparaten beheer ziet alles er goed uit.

In veilige modus opgestart en ook hier knippert het beeld constant. Er komt echter wel steeds een melding in beeld, dat hij een bepaald app niet kan openen.

Ik heb met msconfig bij opstarten gekeken, maar daar zie ik niets bijzonders.

Ik weet verder niet wat ik nu moet doen.
 
Misschien kunnen we wat verder komen als je vertelt welke app?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan