Laptop doet vreemd.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frank1995

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2011
Hallo,

Sinds een paar weken heb ik al wat problemen met mijn laptop. Heb daarna geen tijd gehad om hem weg te brengen.
Gister wel dus ik dacht nou ik geef m nog 1 poging, en hij werkte gewoon goed!

Maar daarna ging die weer raar doen. Ineens kon ik niks meer openen, alles liep vast.
Afsluiten gaat niet meer, de ene keer blijf ik hangen op *afmelden* en de andere keer loop hij gewoon vast tijdens het afsluiten.

Mijn muis kan ik gewoon nog bewegen maar CTRL+ALT+Tab werkt ook niet!!

Dus als ik mijn pc aanzet moet ik eerst '"Windows normaal starten'' selecteren, dan doet alles het gewoon voor zo'n 5-10 minuten en dan loopt alles vast.

Iemand een uitleg / oplossing??

-Frank.

Als je de computer opstart tokkel op F8
start op in de veilige modus zonder internet.
Eenmaal in de veilige modus, Start, configuratiescherm, systeembeheer, systeemconfiguratie.
Klik op tabblad Opstarten, kijk daar wat er allemaal is aangevinkt, vink alles uit behalve je antivirussoftware als die er regels heeft staan.

In Start, configuratiescherm, systeembeheer, services zie je welke service er gehost worden in windows.
Start de computer opnieuw op, Services kunnen we later bekijken.

Als je dan opnieuw hebt opgestart klik je met de rechterknop op een leeg stukje takbalk en klik je op Taakbeheer starten.
In tabblad processen kan je zien hoeveel en welke er opstarten.
Daarin moeten we zorgen dat alleen wat nodig is opstart, dus wat is van programma's die je niet constant gebruikt, en welke zijn nodig voor goede werking en veiligheid.

Welke processen er actief zijn als de fout zich voordoet.
In Start, configuratiescherm, systeembeheer, logboeken kan je foutmeldingen zoeken van het tijdstip van de foutmelding.

Laatst bewerkt:
Los van wat Erik777 aangeeft, 2 zaken:
+ Vrij van malware? Scan eerst eens met Mbam Free.
+ voldoende schijfruimte? Clean eens met CC-Cleaner en uninstall software welke je toch niet gebruikt.

Hallo

"mijn laptop" ---> merk/typenr/ouderdom zijn nuttige info die niet zijn vermeld.

Met deze info :

Controleer de harddiks op zijn integriteit ... "crystaldiskinfo" is hiervoor geschikt.

Peter

Wat Zoefff al zei:

Even MBAM downloaden en laten scannen,
Daarna Ccleaner downloaden en laten opschonen.

Dan kijken we verder :D

Bedankt allemaal!
Hij werkt weer super, nergens last van :)

Top website

Dat is fijn.
Wat heb je precies gedaan?
Die ervaring kan anderen weer helpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan