laptop doet weinig meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

witte_roos

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2004
mijn dochter heeft een laptop hp 4150, pentium 2 met xp erop.
wat er gebeurd is weet ik niet, maar hij start helemaal niet op.
Als ik hem aanzet is het net of hij blijft hangen, uiteindelijk na min of 5 geeft hij deze regel aan:
/windos/systeem32/config/sytem
het systeem kan hij niet vinden of is beschadigt.

repareren via cd werkt niet, leegmaken via diskette lukt niet. kom wel in bios maar mijn duits is zeer slecht ....

Kan iemand me helpen om oplossing te vinden?

laptop p2 met xp erop, niet de ideale combinatie lijkt me

lijkt mee een probleem te zijn met je windows die de nodige configuratiegegevens van je laptop niet vinden kan

ik vrees dat een herinstallatie je enige redmiddel zal zijn

ja oke maar hoe?

bootdiskette heb ik maar kan in bios niets vinden om heb via diskette te starten hij start steeds via de hd

In de bios kun je in een van de verschillende opties uw Bios Boot veranderen.

Bootdisk of boot device, is niet specifiek een duits woord voor, ik kan je wel zeggen dat harddisk 'festplatte' is maar dan stopt ook mijn duits, trouwens ook eerste keer dat ik hoor dat bios in duits is ?

Verder kan ik ook niet vandienst zijn vrees ik

ik heb hem nu in het engels is stuk makkelijker.

nu heb ik volgende probleem:
als ik A/> format c: intik krijg ik volgende fout:

format not supported on format c:
format terminated.

wat nu????

dit klinkt als een registerfout... zelf kan je enkel herinstalleren - met risico dat je alles wat eropstaat kwijt bent ... als je iemand vindt met een winternals ERD 2004 of 2005 bootcd kan der altijd eens een systeemherstel vanuit die PE kernel gestart worden ...

Geplaatst door witte_roos
ik heb hem nu in het engels is stuk makkelijker.

nu heb ik volgende probleem:
als ik A/> format c: intik krijg ik volgende fout:

format not supported on format c:
format terminated.

wat nu????

XP in NTFS ... haalt weinig uit met DOS format en bootdiskette, deze kan niet eens overweg met dat systeem van formattering

Geplaatst door Serverdude
dit klinkt als een registerfout... zelf kan je enkel herinstalleren - met risico dat je alles wat eropstaat kwijt bent ... als je iemand vindt met een winternals ERD 2004 of 2005 bootcd kan der altijd eens een systeemherstel vanuit die PE kernel gestart worden ...

alle gegevens die windows nodig heeft zitten in het zogenaamde register ... en dat zit op de plek die de foutmelding die je kreeg aangaf. dus dit is beschadigd - of verdwenen... kan voorkomen als de harde schijf kapot gaat - (voor mij de 4e al deze week met zelfde probleem) toch is even laten nakijken in de winkel dan ...

Witte Roos, wat is je woonplaats. Misschien kan ik iets betekenen voor je. Ik heb wel een ERD cd. Daarmee kun je laptop wel weer opstarten. In het uiterste geval kan ik ook je schijf veilig stellen op mijn eigen pc en dan de schijf opnieuw indelen en installeren voor je. Stuur me anders even een mailje met je nummer, dan bel ik je wel even op.

Groeten, Ton

ik heb andere harde schijf erin gestopt en heb weer beeld, nu volgende probleem.

ik wil graag format c doen, pc loopt voor geen meter en krijg hem niet zoals ik wil.
als ik diskette erin stop voor format c, krijg ik deze foutmelding:
format not supported on drive c
format terminated.

wie kan me helpen ???

Je moet opstarten met en bootdisk, win98, of ME. Ga dan eerst eens bekijken wat voor partitie er op de schijf staat. Je doet dit door fdisk in te typen. Je krijgt dan de keuze uit 4 mogelijkheden, keuze 4 is partities bekijken. Ik vermoed dat er een NTFS partitie op staat.

Ik zou in ieder proberen die XP er af te krijgen, een Pentium II met XP is er net iets over. Als de format C gelukt is (sorry kan je ook niet echt helpen hoe je dat moet doen...) installeer dan gewoon Windows 95 - 98.
We horen het wel van je...

dOminuz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan