laptop draadloos maken??!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Geertjuh

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2008
hallo,

ik heb een laptop waar ik graag draadloos internet op wil.
Mijn laptop is een packard bell easynote E3.
Als ik het goed begrijp moet ik een draadloze netwerkkaart kopen voor mijn laptop.
maar ik heb echt geen flauw idee welke.
Ik heb niet zoveel verstand van computers.:confused:
Wie kan mij helpen???

groetjes geertje

Hallo geertje,

Ik kan zo even de specificaties van deze laptop niet vinden, maar zit er standaard niet al een wireless lan kaart in je laptop?

Hoi

Er moet nog iets achter die E3.Dit is alleen een serienr.
Bijv e3220.Maakt het zoeken wel makkelijker dacht ik zo.

Het is een easynote e3205

En hoe kan ik er achter komen of er al zo'n een kaart in zit?
De laptop is al wat ouder dus volgens mij niet.

Nou, deze is zo oud dat er geen draadloos op zit. Je zou een USB-dongle kunnen kopen, dit is een willekeurig voorbeeld.

Ron

Waarbij TS er rekening mee moet houden dat de USB-poorten mogelijk van het type 1.0 zijn, waardoor de snelheid van de internetverbinding aanmerkelijk wordt 'gedrukt' en er bovendien driver voor Windows 98 op een cd bij de usb-dongle moet zitten, of - met andere woorden - de dongle moet ook nog onder windows 98 kunnen werken ......

PB easynote e3205...? :shocked:
Heb even rondgekeken, maar bij dat ding zit de USB-poort waarschijnlijk rechts, direct naast het luikje waar je de kolen in moet scheppen. :P

Ik denk dat je met een dergelijk antiek ding problemen gaat krijgen als je daar een USB dongle voor WiFi aan gaat hangen. Om te beginnen inderdaad omdat je het hebt over USB 1.0 en mogelijk ook omdat de software van de dongle XP niet of slecht ondersteunt.

De hamvraag... heb je uberhaupt draadloos internet in huis? Als je eerst ook nog een nieuw modem en/of een router moet gaat kopen, moet je je serieus afvragen of dat de investering waard is. Die laptop is serieus verouderd, iedere cent die je daarin steekt is weggegooid geld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan