laptop draadloos op bekabeld netwerk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Addepat

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2004
Ik wil dus met mijn laptop een draadloze verbinding maken naar mijn bekabeld netwerk waar een sitecom router alles deelt. Is dit mogelijk zonder al te hoge kosten(fdus geen draadloze router erbij zetten)?

Alvast bedankt voor de eventuele antwoorden.

Als jouw huidige router geen draadloze is, zal het je niet lukken en zal je toch een draadloze router moeten aanschaffen.

A.J. zei:
Als jouw huidige router geen draadloze is, zal het je niet lukken en zal je toch een draadloze router moeten aanschaffen.

Beter is een acces point omdat router achter router niet altijd zo fijn is !

je kan ook een dongle op je pc zetten en dan een adhoc verbinding maken
dit is de op een na goedkoopste oplossing de goedkoopste is via de buren :D
maar ik sluit me aan bij de andere dat een access point het beste is

Ok bedankt voor de antwoorden.

Een accespoint. Ik ben al wat info aan het zoeken daarover. Ik neem aan dat er dan in de laptop gewoon zo'n pcmi kaart geplaatst moet worden die dan verbinding maakt met het accespoint dat op de router is aangesloten.
Of komt er nog meer bij kijken?

Even voor alle duidelijkheid:

Ik heb een Kabelmodem. Hierop aangesloten zit een sitecom router(NIET draadloos). Daar wil ik dus draadloos de Laptop mee verbinden.

Laatst bewerkt:
A.J. zei:
Dat bedoel ik ook eigenlijk, excuseer.:o

No problem,uiteindelijk kan dit ook want de topicstarter geeft helaas nu aan dat hij alleen een kabelmodem heeft en via sitecom router bedraad contact maakt.Een AP kan wel maar ik zou toch kiezen voor een draadloze router want dan kun je en bedraad en draadloos werken en je beperkt je tot 2 apparaten.

Kijk maar eens op www.routershop.nl

Suc6

Tja.
Goeie tip is een Linksys WAG354G
Ben je in een keer klaar en geen gezeur met doorlinken van routers en accesspoints en weet ik wat.

Ik heb al meteen aangegeven dat het een bekabeld netwerk betrof met een sitecom router:rolleyes:

Ik was al bang dat het niet helemaal begrepen was

Ok bedankt voor de antwoorden.:thumb:

Dan denk ik dat ik het toch maar bij een accespoint hou. Of er moeten nog echt overtuigende argumenten komen.
Een router is duurder dan een accespoint en de voordelen zie(begrijp) ik niet boven een accespoint.

Ik zag dat die Linksys router een ADSL modem bevat terwijl ik dus via de kabel internet.
Of zie ik iets verkeerd hier?

Laatst bewerkt:
Addepat zei:
Ik zag dat die Linksys router een ADSL modem bevat terwijl ik dus via de kabel internet.
Of zie ik iets verkeerd hier?

Daar heb je gelijk in als je iets van linksys zoekt als accesspoint moet dit type beginnen met "WAP" en daar heb je een stuk of drie modellen van zo uit mijn hoofd.

Welke ook goede, makkelijke configureerbare en betaalbare AP's zijn zijn van US robotics

Bedankt voor het amtwoord.

Dan nog het volgende graag; Ik moet dus ook een aansluiting voor op mijn laptop hebben.
Ik weet niet of ik zo'n PCMCIA kaart hebben moet, of een USB adapter.
Hieronder de specificaties:

Toshiba Satellite Pro 6000 laptop - PIII 1GHz

Part number: PS600E-01NYE

Technical Specifications:
Pentium III 1GHz
128MB RAM
Trident Video Accelerator CyberBlade XP Ai1
20GB Harddisk
Soundcard
Fast InfraRed Port
10/100Mb Fast Ethernet Network
Modem
SDCard Reader
1x PS/2 port
2x USB port
1x Parallel port
1x Serial port
1X External Monitor connector
Internal Speakers
CD-ROM Drive

Persoonlijk zou ik voor een pcmcia kaart gaan, deze hebben over het algemeen meer power, vragen daar in tegen ook meer stroom verbruik ( dit ivm met je accu's).
Ander voordeel deze pcmciakaartjes, deze steken minder ver uit je laptop en dat is wat comfortabeler werken met de laptop.
Een dongel of USB stick steken, vind ik, te ver uit de laptop en de kans dat er wat breekt of andere ongemakken van komen is aardig groter.

succes.

De vraag is dan even voor alle zekerheid.
Moet die kaart in dat SD card slot gestoken worden? Ik weet dus niet of dat slot daar voor geschikt is. Dat was dus mijn twijfel.

Het instapmodel van de Satellite Pro 6000 is uitgerust met een Mobile Intel Celeron processor van 1.06 GHz, 20 GB harde schijf, 14.1” TFT scherm en 24-speed CD-ROM. Het tweede model is voorzien van een Mobile Intel Pentium III-M processor van 1 GHz, 20 GB harde schijf, 14.1” TFT scherm en 24-speed CD-ROM. Het topmodel heeft een Mobile Intel Pentium III-M processor van 1.06 MHz, 20 GB harde schijf, 15.0” TFT scherm en 8-speed DVD-ROM inclusief bijbehorende DVD video player software. De Satellite Pro 6000 modellen met 14.1” TFT scherm zijn Wireless LAN en Bluetooth voorbereid (antennes zijn reeds ingebouwd in het scherm). Dit betekent dat de gebruiker beide modules apart als optie kan aanschaffen. Het model met het 15.0” TFT scherm heeft standaard reeds volledig geïntegreerde Wireless LAN functionaliteit. De Bluetoothmodule is optioneel.

Deze info op de toshiba site gevonden

Ik zou toch even je laptop bestuderen want Wifi zit er al in of met een kleine aanpassing operationeel te krijgen. Dan heb je het volledig geintregeerd in je laptop.

Laatst bewerkt:
Addepat zei:
Ik heb al meteen aangegeven dat het een bekabeld netwerk betrof met een sitecom router:rolleyes:

Ja maar niet dat er sprake is van kabel en een kabelmodem maar goed,het probleem is denk ik opgelost !

upsidaisy zei:
Ja maar niet dat er sprake is van kabel en een kabelmodem maar goed,het probleem is denk ik opgelost !

Je hebt helemaal gelijk:o

Nou, vandaag heb ik een accespoint en PCMCIA kaart binnengekregen, aangesloten en alles werkte meteen zonder probleem.

Nog bedankt voor de hulp allemaal!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan