laptop draadloos verbinden met pc via Wireless Network PCI card

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark84

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2004
Berichten
9
Mensen I need help!
Ik wil graag draadloos internetten met mij laptop door het huis. Nu wil ik dit doen zonder router! Ik heb mij laten vertellen dat ik d.m.v een wireless network PCI card 11M van sitecom. Het enige punt was dat ik dat wel me PC moest aan laten staan. Hij werkt dus als een soort server. Nu ben ik al twee dagen bezig geweest om het voor elkaar te krijgen:( zonder vooruitgang. Kan iemand mij stap voor stap uitleggen hoe ik dit het beste kan doen. Voor de werkende oplossing staat natuutlijk een beloning!

gr Mark

PS: in me laptop zit gewoon zo'n draadlooskaartje!!:thumb:
 
En waar heb jij de zender dan staan.
Dus dat ding wat de straaltjes (verbinding) naar jouw laptop stuurt.
Zoals jij het nu beschrijft werkt het niet en zal het ook niet gaan werken.
 
ik heb ben eergisteren ook bezig geweest met het aansluiten van hoofd pc naar draadloos internet (laptop)
ik heb ook een wireless card in mijn laptop maar ik weet wel dat je er wel een router tussen moet zetten van dezelfde type (heb ik ook gedaan kost 59 euro) en het werkt! draadloos! of je koopt een netwerkkaart van dezelfde type en zet die in je toren.
dan moet het echt lukken.
 
Het is mij juist verteld dat het zonder router kan. Aangezien ik een USB modem heb moest ik een modem/router combi kopen die aardig prijzig waren. Toen kwamen hun (stafhorst utrecht) met dit idee. Ik heb dus gewoon de PCI card in me PC zitten. En ik had de laptop op dat moment in dezelfde kamer staan. De pc zag de laptop wel,...de verbinding was uitstekend. Alleen kon ik met de laptop niet op internet. Ik had de optie internet delen aangezet op de PC dus dat kan het niet zijn...
Heb ik zo je antwoord gegeven op waar de zender zit?Anders zou ik ff niet weten waar je t over hebt.:confused: Ben een leek wat betreft netwerken...

PS: Die router van 59 euro was zeker geen modem combi?
 
Mark84,
Jij maakt dus op de volgende manier verbinding:

usb-modem -> computer+draadlooskaartje pci -> laptop met ook draadlooskaartje.

Welke besturingsysteem gebruik jij. XP of iets anders.
 
Beste puppie, ja ik maak gebruik van win XP prof. Is het zo en zo mogelijk dat het zo werkt of niet? Want anders ga k natuurlijk mooi terug naar die zaak... Alvast weer bedankt voor je tijd!

gr mark
 
Ik heb nog nooit een installatie gezien met twee draadloze kaarten die met elkaar kunnen communiceren.
Volgens mij moet er toch een draadloze router bij.
Ik zou eventjes terug gaan naar die zaak en daar om opheldering vragen.
Nogmaals volgens mij kan dit niet werken, maar wie ben ik.
 
nee het is geen combi maar gewoon een router van dezelfde type als van je kaartje
en is echt niet zo duur
 
Idd wie ben jij ;) ! Nee ik denk wel dat je gelijk heb... Maar toch ze konden elkaar wel zien. Dus tot zover werkte het. Alleen dat internet kreeg ik niet voor elkaar.

Het nadeel als ik een router nodig heb is dat er geen router zijn waar ik mijn USB modem op kan aansluiten. En dus moet ik een combi kopen van ongeveer 150 euro...iets wat mij tegenspreekt :confused:

Dus als jullie het ook niet verder weten ga ik mij van de week richten op de zaak waar ik het gekocht heb...het is jammer.
 
De WL 013 van sitecom zou jou verder kunnen helpen.
Kijk maar eens op de site van sitecom.
 
Mark84, zou je voor mij iets na willen kijken? Namelijk in de dosbox (start --> uitvoeren --> cmd) het volgende intypen: "ipconfig /all" Dit op de computer met internetaansluiting en op de laptop. Op de laptop moet het IP-adres achter "standaardgateway" namelijk het IP zijn dat op de computer met internetverbinding achter IP-adres staat.
 
He epic,
ik heb het even gedaan maar moet er bij zeggen dat ik de PCI card weer uit me PC heb gehaald!
Heb namelijk besloten om het anders te proberen. Als je kijkt bij de bijlage dan kan je t zien.

Desondanks heb ik de gegevens die jij vroeg toch nog even op gevraagd.
Op de PC:

Windows IP-configuratie

Host-naam . . . . . . . . . . . .: vermeulen
Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:
Knooppunttype: . . . . . . . . . .: onbekend
IP-routering ingeschakeld. . . . .: ja
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Status van medium . . . . . . . . : medium ontkoppeld
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-10-DC-2A-62-DD

PPP-adapter planet Internet:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
WAN (PPP/SLIP) Interface
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-53-45-00-00-00
DHCP ingeschakeld:. . . . . . . . : nee
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 145.53.0.204
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.255
Standaardgateway. . . . . . . . . : 145.53.0.204
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 195.121.1.34
195.121.1.66

Voor de laptop:

Hier krijg ik alleen te zien: Windows IP-configuratie

meer niet :(

Denk jij wel dat het kan werken dan? Want dan breng k het nog niet terug?
 
Me bijlage was PDF dus dat kon niet :(
Wat ik evt nu wilde proberen was een Ad hoc verbinding via een edimax wireless IAN USB adapter. Eentje in me PC en eentje in me laptop. Heb een hele beschrijfing hoe t zou moeten werken....
 
Geplaatst door Mark84
Denk jij wel dat het kan werken dan? Want dan breng k het nog niet terug?
Ik vind het vreemd dat de pc's elkaar wel zien maar je geen internet kunt delen, vandaar mijn vraag. Als je bestanden en mappen kon delen moet het internet delen volgens mij ook kunnen.
 
Dat vond ik nu ook! Ik ga het toch nog maar een keer proberen want de verkoper heeft het zelf ook thuis dus het moet kunnen.

Misschien kun je me uitleggen hoe ik het precies op laptop moet instellen.
 
Op de laptop vul je (bij de eigenschappen van je draadloze netwerkkaart) bij Standaardgateway en bij DNS-server het IP-adres van de server. Dit vind je weer door op de server ipconfig /all in te typen in de dosbox. Het IP dat je moet hebben staat dan onder de draadloze netwerkverbinding.

Als je een firewall geïnstalleerd hebt moet je daarin wel het IP van je laptop vrij geven.
 
Wat jij aangeeft heb ik gedaan maar het werkt echt niet :confused: . Ik had wel verbinding er was een netwerk onstaan maar dat internet kreeg k niet voor elkaar. Dus heb besloten toch maar duurdere optie te kopen....

Ben mycom geweest en die hadden het volgende:
SMC W-LAN ADSL Router Annex 802.11G, 4 port Switch voor 149 euro

De 2e optie was iets omslagtiger maar goedkoper.
Alleereerst SMC ADSL Router + 2 prt switch, build-in analog modem, Annex a.
En op deze moet ik de volgende aansluiten (zodat het draadloos is),...SMC W-LAN Broadband router 802.11b, 11 Mbps....dit kost bij elkaar 108,95 doordat de 1e van 75 naar 49 is afgeprijsd. Dus denk dat ik dat maar ga doen! Wel 2 apparaten maar goed :)

Maar super bedankt :thumb: maar helaas werkt het gewoon voor geen meter :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan