Laptop draadloos verbinden vraagt of aanmeldgegevens, heb alleen WEP key

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vannis

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2010
Hallo,

Ik heb al twee jaar een Asus laptop met Windows Vista daarop geïnstalleerd. Mijn vader heeft een oude computer met daarop Windows XP geïinstalleerd. Nu hebben we twee jaar geleden een draadloze router aangeschaft, en iemand heeft mijn laptop daarop geïnstalleerd. Ik had alleen een wep key nodig om vanaf mijn laptop (eenmalig) in te loggen, en ik zou verbonden met de router zijn. Dat is jarenlang goed gegaan. Nu heb ik gisteren mijn laptop geformateerd, alleen lukt het mij niet om nog verbinding met onze (Belkin) router te maken. Ik volg gewoon de standaard procedure; rechts onderin op 'verbinding met een netwerk maken', ons netwerk verschijnt zelfs in de lijst met draadloze netwerken. Maar als ik er verbinding mee wil maken vraagt ie ineens om een gebruikersnaam, wachtwoord en aanmeldingsdomein? Dit heb ik nog nooit eerder gehad. Ik heb alleen maar een wep key die ik ooit als certificatiesleutel moest invoeren, maar dit nog nooit.

Ik snap ook niet waarom dit nu moet? Want een vriend van mij heeft hier wel eens met zijn laptop op onze verbinding gezeten en hoefde ook alleen maar de wep key in te voeren.

Ik las ergens op een forum dat iemand precies hetzelfde probleem had als ik. Hij had uiteindelijk met Belkin gebeld en die vertelde hem dat het iets te maken had met dat hij een laptop waarop Vista was geïnstalleerd probeerde te koppelen aan een router van een PC waar XP op geinstalleerd was? Hij rondde zijn bericht snel af met 'ik heb wat veranderd en nu is het goed'..Maar ik weet dus niet hoe?

Als iemand mij kan helpen, enorm bedankt!
Mvg,
Jackie.

Oplossing

Mijn excuses voor mijn late reactie. Maar ik heb het inmiddels zelf al opgelost. Ik kwam toevallig weer met een ander probleem op deze site terecht dus vond het wel zo netjes om eventjes te vertellen HOE ik het heb opgelost. Mochten er ooit anderen met dit probleem zijn...Het zal waarschijnlijk zo zijn dat er voor iedereen weer een andere oplossing is. Maar dit heeft voor mij gewerkt:

01. Rechtsklik rechts onderin je scherm om het icoontje van interverbinding maken (bij mij 2 schermpjes achter elkaar, eventueel met een rood kruis er doorheen als je geen verbinding hebt).

02. Selecteer 'verbinding met een netwerk maken'.

03. In het nieuwe scherm klik links onderin op 'een verbinding of netwerk instellen'

04. Selecteer 'verbinding met het internet maken'.

05. Klik daarna op 'draadloos'.

06. Vervolgens kan het zijn (althans dit was bij mij het geval) dat er wordt gevraagd om de aanvullende gegevens. In dit scherm kun bij naam de naam van je router verbinding invullen (in mijn geval Belkin....etc) Kies bij beveiliging voor WEP, voer je wepkey in en voila. Ook kun je nog eventueel selecteren of je altijd verbinding met dit netwerk wilt maken.

07. Mocht het scherm hierboven niet verschijnen, kun je altijd in de lijst met mogelijke netwerkverbindingen rechtsklikken op je eigen verbinding en naar eigenschappen gaan. Hier zie je nogmaals het scherm waar je je wepkey en gegevens moet invullen.

Het is dus eigenlijk heel simpel.

Alsnog bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan