laptop draadloos verbinden

• Onderwerp starter Onderwerp starter joho
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

joho

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2009
Ik heb een hp pavilion laptop gekocht, en nu wil ik er graag internet op hebben. Thuis hebben wij al draadloos internet, en de andere laptops in huis kunnen wel een verbinding krijgen, maar mijn laptop doet dat niet. Hij geeft aan dat er wel een netwerk is ( NETGEAR), maar ik moet een gebruikersnaam, wachtwoord en nog een andere code, waarvan ik nu de naam even niet meer weet, invoeren. Alleen hebben wij op ons netwerk, dat trouwnes beveiligd staat aangegeven mog nooit een gebruikersnaam en wachtwoord gezet. Wij hebben bij de code van alles proberen in te typen( NS, Emac,Cmac) maar niets helpt. Ik vraag mij af of iemand me hiermee kan helpen, omdat ik het raar vind dat ik geen internet kan krijgen op de laptop, maar de anderen wel.

Wat voor modem heb je thuis, is het toevallig een experiabox van KPN.

Zo ja dan heb je bij je adsl verbinding een A4'tje met een username en wachtwoord gehad.
De code die je bedoeld zal hoofwaarschijnlijk de WPA sleutel zijn, deze staat ingevoerd in de modem.

Laat het even weten ;)

volgens mij hebben wij thuis geen modem van KPN, maar dat zal ik moeten navragen aan mijn ouders. ZO gauw ik thuis ben uit school zal ik op onze modem kijken voor de code.:)

Je weet neem ik aan hoe je in je modem moet komen toch.

Makkelijkste manier.

www.watismijnip.nl
CTRL + C op je ipnummer
CTRL + V in je adresbalk
Hoogwaarschijnlijk moet je dan een username + wachtwoord intikken, dit staat op de aansluitbrief van je profider, of er zit helemaal geen wachtwoord op je modem.

Suc6 :thumb:

laat me raden... je moet 'domein' invoeren...
had hetzelfde probleem, je lost het op door naar netwerk te gaan, dan klik je op netwerk maken/toevoegen, en dan krijg je een keuzemenu waarin ze zoiets zeggen als:

'maak verbinding met een router'
'maak verbinding met het internet'
DEZE MOET JE HEBBEN -> 'handmatig verbinding maken'

die ene klik je dus aan, en dan vul je die 3 gegevens ff in... de naam van je netwerk (die kan je wel teruglezen via andere draadloze netwerken etc) en de beveiliging (wep o.i.d.) + de beveiligingcode

dit zou moeten werken...

- OM ff iets preciezer te zijn... je gaat naar start->configuratiescherm->netwerkencentrum->(en dan links) een verbinding of netwerk instellen -> optie 3 van boven...

bedankt allemaal voor alle tips...:thumb:
ik ga het zometeen na school meteeen uitproberen
Als het dan nog niet lukt dan zien jullie het hier wel..

ik heb alles geprobeerd, maar nog steeds lukt het niet,
iemand nog iedeen??

hallo, bedankt voor jullie tips,
het probleem is inmiddels opgelost, en ik typ dit bericht vanaf mij laptop:thumb:
nadat we het hele huis hadden doorzocht hebben we een blaadje met wachtwoord gebruikersnaam enz.. gevonden. Dat was dus wat we nodig hadden,
nu kan ik lekker internetten op mijn nieuwe laptop :D

XX L.

Super veel plezier met internetten op de laptop.

Vergeet niet je vraag als opgelost te markeren !!! ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan