Laptop draadloos vs PC via LAN

Status
Niet open voor verdere reacties.

jayze

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 apr 2008
Beste,

Ik ben bezig met het netwerk bij mij thuis. Alle pc's via lan zijn met elkaar verbonden via de router en alle laptops zijn met elkaar verbonden draadloos( via mijn router).
Nu wil ik de laptops (die draadloos verbonden zijn met de router) verbinden met de vaste pc's(die verbonden zijn via ethernetkabel). Met verbinden tussen die twee bedoel ik een netwerk maken zodat ik mijn c: en zo kan sharen. Maar het probleem is dat ik de laptops en de pc's niet terug vind bij elkaar in de werkgroepen.

IK heb al alles geprobeerd. Ik gaf al mijn pc's en laptops een vast IP adres :
192.168.1.x
Default gateway:
192.168.1.1

Ik kan ze nergens terug vinden ik heb ook al via usb stick alle netwerkinstelling proberen over te zetten maar ook dit helpt niet!

Kan het aan de instellingen van mijn router liggen of is het iets anders? EN Wat moet ik doen?

Alvast bedankt!

Netwerk

Kun je een aantal zaken checken:
- Krijgen al je PC's (bedraad en draadloos) een ip-nummer van je modem (gateway).
- m.a.w. verschillende IP-adressen maar dezelfde gateway
- Hebben je PC's (bedraad en draadloos) dezelfde naam van de werkgroep
- Je kunt testen of je router al je clients ziet (moet je in de modem inloggen)
- Je kunt ook op start klikken en zoeken op printers, computers en personen en dan zoeken op computers op het netwerk.
- vul daar de computernaam in van de computer waar je een "shared folder" hebt.
- Een map hebt gedeeld (want dat is wel een voorwaarde.

is opgelost. Ik had blijkbaar op 1 van de 4 pc's de firewall laten aanstaan. Dom van mij. Alles werkt nu.
toch bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan