Laptop drivers Acer Aspire 7750G

Status
Niet open voor verdere reacties.

luke070

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2012
Hallo Helpmij.nl!

Ik heb een Acer Aspire 7750G en zit met een probleem.
Pas geleden heb ik Windows 8 er op geïnstalleerd, maar aangezien deze laptop voor Windows 7 is ontwikkeld, pakt hij de AMD videokaart software niet.

Wanneer ik de videokaart drivers wilt downloaden vanaf de AMD site en vervolgens installeert, krijg ik de foutmelding dat ik incompatibele hardware/software heb. Terwijl er toch echt staat dat de AMD Radeon 6650M toch echt Windows 8 compatibel is.

Ik heb al naar een eventuele oplossing gezocht op internet, maar daar kom ik ook niet verder.

Dus mijn vraag aan jullie is, wat nu?

Mijn laptop:
Acer Asprire 7750G
AMD Radeon 6650M

Groet,
Luke-070

Laatst bewerkt:
Dat zijn de Windows 7 drivers.. die ik juist niet nodig heb ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Tijs,
Wat ik in mijn startpost ook al zei, dan krijg ik helaas de melding dat ik incompatibele hardware/software hebt.

Samengevat:
Wanneer ik handmatig de juiste driver download, dan krijg ik de melding dat ik incompatibele hardware hebt
Bij de AMD detection tool vind hij me videokaart (AMD Radeon 6xxxM zegt ie dan) maar wanneer ik de driver installeer krijg ik weer dezelfde melding

Ik vind het heel vreemd dat er word gezegd dat ik incompatibele hardware/software hebt..

Geen direct idee, maar Acer geeft deze driver aan voor Windows 7 64-bits voor jouw laptop.

Tijs.

Damianvera stuurde mij ook al naar die site, maar dat zijn juist oude drivers van januari 2012. Terwijl via AMD al veel nieuwere drivers te downloaden zijn met Windows 8 ondersteuning.
Is er echt dan geen mogelijkheid om die nieuwe drivers te downloaden?

al een driver gevonden??

Zit met hetzelfde probleem geen videodriver te vinden die werkt.
En komt het volgende ook nog eens om de hoek kijken, wil je een backup terugzetten dan kom je van een koude kermis thuis want opstarten via opstart DVD van acronis true image lukt niet en wil je dan kijken in de bios of dvd station als eerste staat door met opstart F2 te drukken gaat niet windows 8 start gewoon door dus zit er dan niet anders op om via Acer backup manager alles opnieuw te installeren en dan kan je pas weer je backup terugplaatsen die je hebt gemaakt met alles erop en daaraan.
Hoezo windoes 8 gebruiks vriendelijk.:evil::evil::evil:

niet iedere laptop kan nieuwe Windows OS aan dit is niet zo simpel, het kan zelfs ook wel eens voorkomen dat de drivers zo speciaal zijn dat je alleen de drivers van de fabrikant website kan gebruiken
in dit geval is dat Acer en als daar geen ondersteuning voor windows 8 is te vinden dan is de kans redelijk groot dat het gewoon niet gaat werken

ik raad je aan om bij windows 7 te blijven zie verder ook geen echte verbeteringen over w8
tenzij je touchscreen hebt...

Laatst bewerkt:
Ik heb de Windows 8 drivers gevonden, ze zijn afgelopen maand beschikbaar gekomen :)

Windows 8 is weldegelijk een betere Windows. Er zijn zeker prestatieverbeteringen, dit is ook aangetoond door Tweakers.net.

Alsnog bedankt voor je reactie.

klikerdeklik 2% in cpu benchmarks niet echt super over de top als je het mij vraagt...
klikerdeklik ook op GPU benchmarks is het verschil er amper.
en dit pluk ik toch echt van tweakers.net af!
prestatie verschil is er bijna niet....

kleine quote van tweakers
Zoals we eigenlijk wel verwachtten, zijn de veranderingen in Windows 8 niet wereldschokkend. Programma's, of ze nu vooral op de cpu of op de gpu leunen, presteren in Windows 8 vrijwel hetzelfde als in Windows 7. Het enige programma dat onder Windows 8 beter presteert is Internet Explorer 10, maar dat is dan ook een nieuwe versie, terwijl voor Windows 7 nog enkel IE9 te krijgen is.

het enige wat er op vooruit is gegaan is de opstart tijd maar of dat een nieuw windows os van 50 euro waardig is vind ik een beetje ver gaan...

Laatst bewerkt:
Ik heb de Windows 8 drivers gevonden, ze zijn afgelopen maand beschikbaar gekomen :)

Windows 8 is weldegelijk een betere Windows. Er zijn zeker prestatieverbeteringen, dit is ook aangetoond door Tweakers.net.

Alsnog bedankt voor je reactie.

En waar heb je die gevonden??

klikerdeklik 2% in cpu benchmarks niet echt super over de top als je het mij vraagt...
klikerdeklik ook op GPU benchmarks is het verschil er amper.
en dit pluk ik toch echt van tweakers.net af!
prestatie verschil is er bijna niet....

kleine quote van tweakers

het enige wat er op vooruit is gegaan is de opstart tijd maar of dat een nieuw windows os van 50 euro waardig is vind ik een beetje ver gaan...

Een kinderachtig welles/niettes spelletje ga ik niet met jou voeren.

het is geen spelletje....
ik kom met harde bronnen/benchmakrs (kun je gerust feiten noemen) en dat van jou website.
mensen komen hier op deze website om informatie te vergaren en dan is het niet de bedoeling om hun verkeerde informatie te geven.

Schijnbaar komt het niet aan. Nogmaals: ik ga geen welles/niettes spelletje spelen.

@Luke070,

Als je het niet eens bent zou je ook met wat links kunnen komen die tegendeel beweren ,en niet alleen maar met welles nietes spelen schermen want daar schieten we niks mee op ,wel met eventuele links die je gelijk geven;)

Quotje van firest0rm: klikerdeklik 2% in cpu benchmarks niet echt super over de top als je het mij vraagt... - klikerdeklik ook op GPU benchmarks is het verschil er amper.

Firest0rm weegt zijn mening mee in zijn conclusie, dat doe ik dus ook.
En er zijn weldegelijk verbeterpunten, het gebruiksvriendelijke metro startmenu, zeer verkortte opstarttijd etc.
Buiten dat vind ik Windows 8 gewoon een zeer goede opvolger van Windows 7.

Nu ga ik toch beginnen met een welles/niettes spelletje, waar ik nog zo gezegt, geen zin in had.

Goedemorgen Luke070,

Dat firestorm zijn mening meeweegt is logisch doe jij ook alleen hij ondersteund zijn mee weging en dat doe jij niet
en dat is geen welles nietes spelletje maar een verschil van mening

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan