Laptop drivers vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rinskjen

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2010
Ik heb opnieuw windows xp op mijn laptop gedaan, maar nu doet mijn internet het niet.
Na wat rond zoeken op internet ben ik er achter dat ik sommige drivers opnieuw moet installeren.
Ik heb alleen geen idee waar ik deze drivers kan vinden en ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik heb een Dell latitude D531 laptop en deze drivers missen:

? Audioapparaat op de bus voor High Definition Audio
? Ethernet-controller
? Modemapparaat op de bus voor High Definition Audio
? Netwerk-controller
? SM-controller
? Video-controller

Dell heeft geen driver CD meegeleverd? Zo nee (redelijk onwaarschijnlijk), waar dénk je dat je de drivers kunt downloaden.............? Idd. bij Dell.

Nee, deze heb ik niet.
Hoe kan ik de juiste driver vinden op de website van Dell?

Mijn excuses dat niet iedereen dat weet... ;)

Nee, deze heb ik niet.
Hoe kan ik de juiste driver vinden op de website van Dell?

Mijn excuses dat niet iedereen dat weet... ;)
Ik denk dat je Muurhond dankbaar moet zijn.
Reden dat IK je niet gelijk doorlinkte is even simpel als educatief:

je schrijft dat je Windows opnieuw hebt geïnstalleerd. Dat kan je wel en op de site van Dell even naar drivers zoeken zou je dan niet kunnen? Enige zelfredzaamheid is heel leerzaam.

Het is misschien een stomme vraag, maar ik snap niet welke ik dan precies moet downloaden voor elk van de 6 waar een vraagteken voor staat. Maakt het niet zoveel uit? Bijvoorbeeld bij Audioapparaat op de bus voor High Definition Audio kan ik dan gewoon bij geluid 1 downloaden?

Dat kan je wel en op de site van Dell even naar drivers zoeken zou je dan niet kunnen? Enige zelfredzaamheid is heel leerzaam.

Ik heb die cd gewoon van een vriend gekregen en de reden dat ik op dit forum zit is omdat ik iets niet snap.
Dit forum heet toch ook HELP MIJ? Ik ben al een week lang op zoek naar een oplossing, dus ik heb ook wel eens schoon genoeg er van.
Als je het een 'domme' vraag vind, reageer er dan niet op.

Begin maar eens met de chipsetdrivers en start daarna de machine opnieuw op en kijk hoeveel vraagtekens je over hebt.

Ik heb die cd gewoon van een vriend gekregen en de reden dat ik op dit forum zit is omdat ik iets niet snap.
Dit forum heet toch ook HELP MIJ? Ik ben al een week lang op zoek naar een oplossing, dus ik heb ook wel eens schoon genoeg er van.
Als je het een 'domme' vraag vind, reageer er dan niet op.
Nee geen domme vraag, ik vind het een erg vréémde vraag. Je gaat Windows opnieuw installeren zonder te weten hoe dat werkt? Je haalt toch ook niet de motor uit je auto zonder te weten hoe 'ie er weer in moet?! Waarom vraag je niet VOORAF wat er dient te gebeuren bij een Windowsinstallatie, dát zou een slimme vraag zijn geweest.

Laatst bewerkt:
Ik snap dat probleem wel.

Ik heb in het verleden ook heel vaak meegemaakt dat ik een laptop opnieuw moest installeren.
De drivers haal je dan van de website van de fabrikant, waar bijv. vaak onder WLAN 4 verschillende merken/types staan waar je de driver voor kan downloaden.

En dit terwijl je het juiste type van, in bovenstaande geval een laptop, dient op te geven. En dan nog zorgt de fabrikant voor zoveel verwarring.

Maar goed, je kan het beste ze alle 2 even downloaden en 1 voor 1 installeren. De foutieve driver komt dan met de melding dat de geluidskaart niet is gevonden en dat de installatie wordt afgebroken.

Laatst bewerkt:
Ik heb die 2 onder geluid nu gedownload en die 2 onder chipset ook.
Onder welke kopjes valt de rest of zou ik hier voldoende aan hebben?

Heel erg bedankt alvast, ik wordt nu echt even uit de brand geholpen. :)

Eerst installeren en dan opnieuw opstarten en kijken welke vraagtekens er nog staan.

Hier staan nog vraagtekenens voor:

? Ethernet-controller
? Modemapparaat op de bus voor High Definition Audio
? Netwerk-controller
? Video-controller

Dan maar eerst degene onder video downloaden en weer opnieuw opstarten. Je weet heel zeker dat je de mooederbord / chipsetdrivers hebt geïnstalleerd?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan