mackgambler
Gebruiker
- Lid geworden
- 11 jun 2011
Goedenavond,
Mijn naam is Albert en ik begin een beetje radeloos te worden.
Voorop gesteld,ik ben geen pc expert,tot voor kort was ik blij dat ik zo'n ding op kon starten en kon internetten e.d.
Nu heb ik voor mijn dochter vandaag een gebruikte laptop gekocht (IBM Thinkpad) =ex overheid laptop.
Hierop staat Windows XP,ding werkt geloof ik goed,ik heb beeld,en gepoogd een wifi ding te installeren.
Dit is gelukt (Eminent EM4454)
Ik heb een router (Sitecom 54G).
Nu vind de laptop de router wel,maar kan geen netwerkadres verkrijgen.
Hij zoekt wel, maar dat duurt uren.
Signaal router is 90-100%
Heb al van alles geprobeerd,via google en weet ik wat,maar ben nu ten einde raad.
Op de kabel heeft de laptop wel internet,maar draadloos niet.
Heb de stroom uit modem.router en laptop er ook al uit gehad maar dat werd ook niets.
Nu lees ik over WPA? beveiliging enz.(mijn router heeft dat ook) kan er iets in de laptop verkeerd staan?
Wanneer u een mogelijke oplossing heeft,zou het in zgn. Jip en Janneke taal mogen?
Ben dan wel bijna 41 maar op dit gebied zo onnozel als een klein kind.
Alvast mijn hartelijke dank,
Met vriendelijke groet,
Albert.
Mijn naam is Albert en ik begin een beetje radeloos te worden.
Voorop gesteld,ik ben geen pc expert,tot voor kort was ik blij dat ik zo'n ding op kon starten en kon internetten e.d.
Nu heb ik voor mijn dochter vandaag een gebruikte laptop gekocht (IBM Thinkpad) =ex overheid laptop.
Hierop staat Windows XP,ding werkt geloof ik goed,ik heb beeld,en gepoogd een wifi ding te installeren.
Dit is gelukt (Eminent EM4454)
Ik heb een router (Sitecom 54G).
Nu vind de laptop de router wel,maar kan geen netwerkadres verkrijgen.
Hij zoekt wel, maar dat duurt uren.
Signaal router is 90-100%
Heb al van alles geprobeerd,via google en weet ik wat,maar ben nu ten einde raad.
Op de kabel heeft de laptop wel internet,maar draadloos niet.
Heb de stroom uit modem.router en laptop er ook al uit gehad maar dat werd ook niets.
Nu lees ik over WPA? beveiliging enz.(mijn router heeft dat ook) kan er iets in de laptop verkeerd staan?
Wanneer u een mogelijke oplossing heeft,zou het in zgn. Jip en Janneke taal mogen?
Ben dan wel bijna 41 maar op dit gebied zo onnozel als een klein kind.
Alvast mijn hartelijke dank,
Met vriendelijke groet,
Albert.