Laptop en PC verbinden - beginnersvraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erial-C

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2001
Berichten
245
Een beginnersvraag:

Recent een laptop aangeschaft.

Zowel desktop als laptop zijn Win XP Pro, beide met netwerkverbindingsmogelijkheden.

Doel is om ADSL verbinding (via USB modem Desktop) te delen.

Kan iemand bij deze vragen helpen?

Gezien mijn "dummies" ervaring hiermee, svp simpel uitleggen (ik weet verder niets van netwerken).

1. Wat voor soort kabel (type e.d.) heb je nodig?

2. Kan je daarna gewoon de kabel in beide computers inpluggen en dan is er een verbinding?

Of moet je ook software-matig iets instellen?

Kan je dan ook meteen via de laptop bijv. printen op een printer die op de desktop is aangesloten?

3. Dan ICS instellen volgens de Windows site:

"Zo schakelt u ICS in op de host-computer:
Open de map Netwerkverbindingen.
Klik met de rechtermuisknop op de Internet-verbinding die u wilt delen en klik op Eigenschappen.
Klik op het tabblad Geavanceerd.
Selecteer het selectievakje Andere netwerkgebruikers mogen via de Internet-verbinding van deze computer verbinding maken onder Internet-verbinding delen.
Klik op OK. "

4. Is het dan klaar, of moet er nog iets anders ingesteld worden om de verbinding te delen? Op laptop of de desktop?

5. Hoe kan je dan op de laptop de internetverbinding tot stand brengen? (ik ben gewend via "gewoon" inbellen, maar dat geldt waarschijnlijk niet via zo'n ICS netwerkverbinding).


Bij voorbaat bedankt!
 
Doel is om ADSL verbinding (via USB modem Desktop) te delen
Hiervoor moet je een extra ethernetkaart plaatsen in de desktop, hiermee maak je verbinding via een cross cable naar de laptop.

De desktop dient als server en de laptop als client.

Verder maak je met de wizard van xp een netwerkverbinding, dit wijst zichzelf uit. ( simpel met XP )

Volgens mij hoef je niet appart ICS toe te passen met XP.

Kan je dan ook meteen via de laptop bijv. printen op een printer die op de desktop is aangesloten

Ga bij de laptop naar printers en toevoegen, neem de optie "printer toevoegen die op een andere pc via je netwerk is verbonden"


Hoe kan je dan op de laptop de internetverbinding tot stand brengen? (ik ben gewend via "gewoon" inbellen, maar dat geldt waarschijnlijk niet via zo'n ICS netwerkverbinding).

Gewoon op het icoon van IE klikken :)

In de meeste gevallen maak je tijdens de aanmaak van je netwerk een floppy aan, deze moet je dan in de laptop stoppen, en configureerd vanzelf de instellingen daar, op deze manier hoef het niet maar is mogenlijk.

Ik heb zelf in mijn laptop ook geen floppy drive meer, en de instelling is gewoon gemaakt met de wizzard van XP voor netwerkverbindingen.

suc6 groetjes speedtouch:)
 
Laatst bewerkt:
XP home en Vista home?

Dit antwoord werkt waarschijnlijk niet in mijn geval, ik heb een Laptop met Vista home gekocht en wil via mijn PC met Windows XP een verbinding maken zodat ik ook op de laptop kan internetten om te upgraden en zo. Hoe doe ik dit? Ik ben net zo'n digibeet als de persoon hieronder wat betreft netwerken en zo, dus ook graag een duidelijk antwoord als dat kan!

Gr Laura
Een beginnersvraag:

Recent een laptop aangeschaft.

Zowel desktop als laptop zijn Win XP Pro, beide met netwerkverbindingsmogelijkheden.

Doel is om ADSL verbinding (via USB modem Desktop) te delen.

Kan iemand bij deze vragen helpen?

Gezien mijn "dummies" ervaring hiermee, svp simpel uitleggen (ik weet verder niets van netwerken).

1. Wat voor soort kabel (type e.d.) heb je nodig?

2. Kan je daarna gewoon de kabel in beide computers inpluggen en dan is er een verbinding?

Of moet je ook software-matig iets instellen?

Kan je dan ook meteen via de laptop bijv. printen op een printer die op de desktop is aangesloten?

3. Dan ICS instellen volgens de Windows site:

"Zo schakelt u ICS in op de host-computer:
Open de map Netwerkverbindingen.
Klik met de rechtermuisknop op de Internet-verbinding die u wilt delen en klik op Eigenschappen.
Klik op het tabblad Geavanceerd.
Selecteer het selectievakje Andere netwerkgebruikers mogen via de Internet-verbinding van deze computer verbinding maken onder Internet-verbinding delen.
Klik op OK. "

4. Is het dan klaar, of moet er nog iets anders ingesteld worden om de verbinding te delen? Op laptop of de desktop?

5. Hoe kan je dan op de laptop de internetverbinding tot stand brengen? (ik ben gewend via "gewoon" inbellen, maar dat geldt waarschijnlijk niet via zo'n ICS netwerkverbinding).


Bij voorbaat bedankt!
 
Je hoeft geen extra netwerk kaart te plaatsen dit ivm dat je verbinding maakt met een usb modem.
 
Een beginnersvraag:

Recent een laptop aangeschaft.

Zowel desktop als laptop zijn Win XP Pro, beide met netwerkverbindingsmogelijkheden.

Doel is om ADSL verbinding (via USB modem Desktop) te delen.

Kan iemand bij deze vragen helpen?

Gezien mijn "dummies" ervaring hiermee, svp simpel uitleggen (ik weet verder niets van netwerken).

1. Wat voor soort kabel (type e.d.) heb je nodig?

2. Kan je daarna gewoon de kabel in beide computers inpluggen en dan is er een verbinding?

Of moet je ook software-matig iets instellen?

Kan je dan ook meteen via de laptop bijv. printen op een printer die op de desktop is aangesloten?

3. Dan ICS instellen volgens de Windows site:

"Zo schakelt u ICS in op de host-computer:
Open de map Netwerkverbindingen.
Klik met de rechtermuisknop op de Internet-verbinding die u wilt delen en klik op Eigenschappen.
Klik op het tabblad Geavanceerd.
Selecteer het selectievakje Andere netwerkgebruikers mogen via de Internet-verbinding van deze computer verbinding maken onder Internet-verbinding delen.
Klik op OK. "

4. Is het dan klaar, of moet er nog iets anders ingesteld worden om de verbinding te delen? Op laptop of de desktop?

5. Hoe kan je dan op de laptop de internetverbinding tot stand brengen? (ik ben gewend via "gewoon" inbellen, maar dat geldt waarschijnlijk niet via zo'n ICS netwerkverbinding).


Bij voorbaat bedankt!


Wat dacht je van een router? Hiermee zijn volgens mij je problemen ineens opgelost. De meeste modems bieden namelijk naast USB ook een ethernet (netwerkkabel) aansluiting. Persoonlijk vind ik dit iets fijner werken. Ben je een leek dan zou ik je echt aanraden om een router te gebruiken. Bij het installeren van een host pc die internet deelt kun je tegen zoveel lastige problemen aanlopen terwijl het instellen van een router vaak een fluitje van een cent is. Bijkomend voordeel is, dat als je een draadloze router haalt, je laptop meteen internet heeft door heel het huis.

Klinkt dat neit veel beter?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan