Laptop erg traag onder win xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

mjboeve

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hoi, sinds kort is mijn laptop zeer traag, ik heb laatst iet met het virtuele geheugen verandert, maar dit heb ik allemaal weer goed gezet. Heb ook met hitman pro de laptop gecontroleerd en paar keer mijn schijf gedefragmenteerd.
Soms is de laptop zelfs zo traag dat hij het geluid en al van alles heel haperend afspeelt.

Iemand enig idee hoe ik dit in orde kan krijgen?

wat voor laptop heb je? En heb je op virussen gechecked?

Is hij ook traag bij het opstarten? Zoja ga dan naar start, bij uitvoeren typ je msconfig ga naar het tabblad opstarten en voer de opstartprocessen in op deze site en vink uit wat niet noodzakelijk is: http://castlecops.com/StartupList.html Open taakbeheer eens door control+alt+del(ete) intedrukken ga naar het tabblad processen druk op de kolom CPU en vertel mij welke processen het meeste processorkracht verbruiken. Kuis ook eens je pc op met ccleaner : http://www.ccleaner.com zorg er voor dat je het vinkje weghaalt bij yahoo toolbar tijdens de installatie gebruik daar de opschoonfunctie en de problemenfunctie.

Temporary internet files, geschiedenis en cookies weggooien en daarna defragmenteren wil ook nogal eens helpen.

Kan hitman pro hier weer de schuldige zijn?

Denk niet dat hitmanpro componenten heeft die automatisch opstarten. Tenzij het nod32 onderdeel.(weet het niet zeker)

Hoi,

Ik heb met het programma ewido een test gedaan en deze heeft er 17 geinfecteerde cookies gevonden en uit gehaald. Daarna heb ik met CCcleaner een test gedaan en alles verwijdert.
Maar het probleem blijft dat het traag is en dat het geluid happert, Ik heb trouwens een HP Pavilion zd8000 laptop, 3 ghz en 1 gig geheugen. Ik heb ook een virusscan gedaan met AVG deze maakte geen melding van een virus.

Nu heb ik via Ewido een lijst gemaakt met welke dingen opstarten, dit zijn de volgende, die staan in de bijlage opstart 2006

Ook heb ik een scan van de lopende processen in een bijlage gezet, weet iemand wat ik van deze processen kan uit zetten of helemaal moet uitzetten?
Bekijk bijlage Opstart rapport_20060411.txt.txt

Ik heb wel wat door gelezen op internet, over het viruteel geheugen wat ik heb ingesteld, dit moet zegt men op veel site 1,5x groter zijn dan je ram geheugen, ik heb 1024 en heb mijn geheugen ingesteld, op de partitie waar windows op staat met de volgende groote's:
Begingrootte: 1536 MB en Maximale grootte:3072 MB,

Nu zag ik dat het pagefile.sys bestand 1,50 gig groot is? is dit normaal?

Bekijk bijlage Proces rapport_20060411.txt.txt

Laatst bewerkt:
Deze processen schakel je best uit :
MsgPlus.exe
jusched.exe
MsgPlus.exe" /WinStart
Er zijn er nog andere maar dat hangt af of je die wil laten opstarten.Indien ik ze ook moet vernoemen vraag dan maar gerust.
Verkeerde processn zie ik niet tussen je processen staan. Deze processen zijn nodig. Dat is normaal dat je pagefile zo groot is die krijgt ongeveer de groote vd waarde die jij instelt.

Nou ik heb de processen uitgezet, maar blijf nog steeds hebben dat het geluid af en toe hapert, alleen als ik helemaal niks doe dan blijft het geluid goed afspelen

Nog enig idee waar het aan kan liggen volgens mij heb ik nu wel zo ongeveer alles gedaan, heb veel niet vaak gebruikte prog's verwijdert, in veilige modus heb ik paar keer defragmentatie gedaan.

Hopelijk weet iemand nog een antwoord

Ik heb de eerste test gedaan die je zei, en die gaaf geen fou melding aan, wel haperde het geluid en daarmee de hele computer wel af en toe.

De scan heb ik ook gedaan hij gaf 4 spyware items aan zijn de volgende:
Spyware:Cookie/2o7 Not disinfected
Spyware:Cookie/Atlas DMT Not disinfected
Spyware:Cookie/Bluestreak Not disinfected
Spyware:Cookie/Doubleclick Not disinfected

Enig idee hoe ik dit moet verwijderen en of deze het probleem kunnen veroorzaken?

Dat zijn cookies maar die kunnen het traag opstarten niet verklaren hoor. Deze kan je gewoon verwijderen in je browser. Heb je ook het geluid op basisversnelling gezet? Soms kan het ook zijn als een onboard kaart is dat deze niet voldoende stroom krijgt waardoor je geluid hapert. Vertel mij ook welke naam er staat onder apparaat bij muziek. Probeer met die naam naar recentere drivers opzoek tegaan of geef deze dan zal ik ze zoeken.Draai je veel zware programma's op je laptop? Probeer eens met een trial van system mechanic professional je pc te herstellen : http://www.iolo.com/sm/6pro/download.cfm (je moet wel je mailadres en verdere info geven vergeet niet het vinkje wegtehalen anders krijg je gepersonaliseerde mail). Gebruik dan de functies pc accelerator,pc repair

Ik heb het dxdiag weer gedaan en onder geluid 1 op basis versnelling gezet, nu haperde het nog steeds, de gegevens die op dit blad staan zijn:
Naam: Conexant AMC Audio
Stuurprog: Camcaud.sys versie 6.14.0010.8380

Het 2e bald geluid is van mijn bluetooth geluid, ik weet niet of je die nodig hebt, onder muziek staan de volgende poorten:
Microsoft Synthesizer
Conexant AMC audio
Bluetooth audio
Microsoft midi
Microsoft GS wavetable

Ik heb nu System Mechanic lopen en hij heeftde speed up gedaan die is nu helemaal goed, alleen bij repair zegt het progje dat hij een probleem heeft gevonden op de C schijf en dat hij die niet kan repareren.
Ik kan ook niet zien wat voor fout het is maart ben momenteel bezig met een drive medic care, nu heeft deze al verschillende malen mijn pc opnieuw laten starten en wat controles gedaan maar nog steeds is het probleem op mijn schijf niet weg, ik begin mij zelf nu af te vragen of dit wel te verhelpen is of dat ik een nieuwe HD moet via HP

Deze computer > rechtklikken op de C: schijf > eigenschappen > Extra > Foutcontrole > nu controleren > twee vinkjes zetten > starten > dan wordt er gevraagd of hij bij de volgende opstart een schijfcontole moet uivoeren > ja > opnieuw opstarten.

Van welk merk is je hardeschijf? Indien je dit weet kan je ook een diagnosetool downloaden. Maar doe schijfcontrole wat jozo je voorstelde. Deze kan slechte sectoren herstellen op je pc. Doe ook de tests of alles correct werkt met je geluid. (onder het tabblad muziek) Van welke datum dateren de drivers van je geluidskaart?

Hey,

Ik heb nog contact gehad met HP, ik moest mijn laptop formatteren, mocht het dan nog niet in orde zijn dan werd hij gerepareerd, maar nadat ik geformatteerd heb werkt tot op heden alles weer perfect!

In ieder geval bedankt! voor de hulp:thumb:

echt drama..

Hey,

Ik heb nog contact gehad met HP, ik moest mijn laptop formatteren, mocht het dan nog niet in orde zijn dan werd hij gerepareerd, maar nadat ik geformatteerd heb werkt tot op heden alles weer perfect!

In ieder geval bedankt! voor de hulp:thumb:

Ik heb exact dezelfde laptop.. het AF en TOE traaaaaaaag opstarten van het systeem en het haperen van het windows opstartgeluid ken ik als geen ander!

De hele pc is mega traag, ook als hij eenmaal "LEES: na 10 minuten" is opgestart, blijft dat!

Opnieuw opstarten en hopen dat hij het weer goed doet, is de enige oplossing..

Heb het denk 7% v/d keren, de laatste tijd, dat ik mijn laptop aanzet..

Formatteren, al eens gedaan.. Probleem komt terug!!!!

Ik denk dat ik HP ook maar een keer ga bellen..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan