Laptop erg trager geworden

Status
Niet open voor verdere reacties.

SamirAlieev

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2011
Beste leden,

Laatst is me opgevallen dat mijn laptop veel trager is geworden.
Vroeger (een maand ong.) toen ik spellen speelde, zoals League of Legends of Counter-strike CS:GO, kon mijn laptop heel goed aan, geen enkele lag of vast-loop moment, kortom niks.
één of andere reden, kan ik Counter-strike nu niet eens meer opstarten laat staan spelen... en League of Legends loopt af en toe wel is vast...
Ik heb vandaag mijn laptop opnieuw geinstalleerd (windows 10) alle programma's zijn dus weg, ik dacht misschien dat het nut heeft, maar helaas niet, nog steeds even langzaam..

Kan het aan mijn drivers liggen, wat ik wel up-to-date heb..
Waar kan het anders aan liggen?

Alvast bedankt.

Prestatieproblemen bij laptops worden meestal veroorzaakt doordat ze te warm worden. Onderklokken veroorzaakt slechte performance.

Maak eens een screenshot van het programma uit mijn handtekening. Die geeft de temperaturen weer en de specs van de laptop. Controleer daarnaast ook even welk energiebeheerschema aanstaat. Voorkeur is altijd high performance voor games etc..

Beste leden,

Laatst is me opgevallen dat mijn laptop veel trager is geworden.
Vroeger (een maand ong.) toen ik spellen speelde, zoals League of Legends of Counter-strike CS:GO, kon mijn laptop heel goed aan, geen enkele lag of vast-loop moment, kortom niks.
één of andere reden, kan ik Counter-strike nu niet eens meer opstarten laat staan spelen... en League of Legends loopt af en toe wel is vast...
Ik heb vandaag mijn laptop opnieuw geinstalleerd (windows 10) alle programma's zijn dus weg, ik dacht misschien dat het nut heeft, maar helaas niet, nog steeds even langzaam..

Kan het aan mijn drivers liggen, wat ik wel up-to-date heb..
Waar kan het anders aan liggen?

Alvast bedankt.
Vroeger, was dat vóór de update naar Win10?

Laatst bewerkt:
Prestatieproblemen bij laptops worden meestal veroorzaakt doordat ze te warm worden. Onderklokken veroorzaakt slechte performance.

Maak eens een screenshot van het programma uit mijn handtekening. Die geeft de temperaturen weer en de specs van de laptop. Controleer daarnaast ook even welk energiebeheerschema aanstaat. Voorkeur is altijd high performance voor games etc..

Dit zijn de specs van m'n laptop spec.png

Vroeger, was dat vóór de update naar Win10?

Ook na de update naar w10, ik kon gewoon normaal spelen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Toen deed mijn laptop het normaal, geen vertragingen.

Indien het eerst niet zo was en nu wel, met 8 of 10 maakte dat dus niet uit, is de laptop wel eens aan de binnenzijde ontstoft?
511 graden is ietwat te hoog :eek: maar vermoed dat de sensor het erg moeilijk heeft.

"Publiceer" de uitdraai van Speccy eens en zet die hier neer.

Is de laptop niet open geweest? stof zit tegen de radiator o.a.

Zie ook dat het netwerkt erg druk is, de wifi eens uitschakelen en controleren of dat helpt, weet je waar je moet zoeken.

Lees ik het nou verkeerd ?

Ik lees dat hij het altijd prima deed tot na de upgrade naar 10......

Lees ik het nou verkeerd ?
Ik lees dat hij het altijd prima deed tot na de upgrade naar 10......

Nee je leest het verkeerd, daarom zei ik net ook: Ook na de update naar w10 kon gewoon normaal spelen.

Is de laptop niet open geweest? stof zit tegen de radiator o.a.

Zie ook dat het netwerkt erg druk is, de wifi eens uitschakelen en controleren of dat helpt, weet je waar je moet zoeken.

Alles wat ik tot nu toe heb gedaan werkte van vorens ook gewoon... met de WiFi aan spelen, uit spelen van alles.

Alles wat ik tot nu toe heb gedaan werkte van vorens ook gewoon... met de WiFi aan spelen, uit spelen van alles.
Reset je modem/router eens (stroomstekkertje 20 seconden eruit) en niet meer spelen met je wifi. :D
Neem aan dat je geen instellingen hebt veranderd.

Laatst bewerkt:
Het ligt NIET aan mijn internet.

@SamirAlieev : in bericht 4 wordt aan jou gevraagd : "Vroeger, was dat vóór de update naar Win10?"
Daar antwoord je vooralsnog 'vreemd' op, want uit je antwoord in bericht 6 maak ik op dat er niks aan de hand is, ic. alles werkt prima, ook ná de upgrade naar Win 10.
Dat kan echter niet, want in je eerste bericht heb je het over een trager geworden machine, dus er is iets niet goed, m.a.w. je antwoord in bericht 6 veroorzaakt verwarring bij mij.
In bericht 7 schrijf je weer dat alles voorheen (vóór de upgrade naar 10 dus) prima werkte, m.a.w. daaruit moeten we weer afleiden dat het in Win 10 niet goed werkt. Daarmee spreek je jezelf weer precies andersom tegen.
In de berichten 11 en 12 schrijf je vervolgens weer dat alles prima werkt, zowel voor als na de upgrade naar Windows 10. Dat roept dan onmiddellijk de vraag op : vanwaar de start van dit topic, je hebt toch geen probleem........?
In bericht 14 schrijf je dat het niet aan je internet ligt.

Ik hoop niet dat je het erg vindt, maar IK ben spoor even volledig bijster.

Daarom voor mij en allen die jou willen helpen een paar simpele vragen. Graag korte en duidelijke antwoorden (antwoord ook maar gewoon met 1 t/m 7, da's wel zo makkelijk voor ons) :

1- vóór de update na Windows 10, had je toen ja of nee last van een trage machine?
2- is de machine door jou of iemand anders overgeklokt?
3- is er behalve de update naar Win 10 nog op een andere manier aan de machine "gesleuteld"?
4- als je in configuratiescherm, apparaatbeheer kijkt, staat er dan bij enig apparaat een uitroeptekentje of een vraagtekentje? (kijk goed!)
5- ondervind je tijdens het browsen ook vertraging of gaat dat als vanouds?
6- bij welke applicaties ondervind je problemen?
7- wat IS precies het probleem, laggen / trager internet?

Laatst bewerkt:
1- nee
2- nee (maar weet het niet zeker, kan onbewust gebeuren)
3- nee
4- nee
5- Bij browsen heb ik op gemerkt dat het ook af en toe wat trager gaat.
6- League of Legends, Counter-strike CS;GO
7- Tijdens het spelen van League of Legends, als ik op een button klik (tab) duurt het een aantal seconden voordat het op de beeldscherm verschijnt + het blijft vast lopen, een aantal seconden kan ik niks doen.
en counter-strike cd;go kan ik niet opstarten omdat het ontzettend aan het laggen is..

Oké dan, helder.

De oorzaak lijkt mij zoals vele anderen inmiddels hebben ondervonden: Windows 10 is nog niet voor álle configuraties dé oplossing.
Ga voor nu terug naar je vorige Windows en probeer in juni 2016 nogmaals een update naar 10, tenzij een andere 'meelezer' nog een pragmatische oplossing weet.

Dit is waarom ik in de vorige posten herhalend heb gezegd NA DE UPDATE NAAR W10, DEED MIJN LAPTOP HET NORMAAL maar door één of andere magische reden is 't opeens trager geworden (ik herhaal: na de update deed hij het gewoon normaal, 1 á 2 maanden)

Nogmaals in het kort:
Ik had eerst windows 8.1- deed het perfect op.
Upgrade naar windows 10- In het begin deed ie het nog steeds perfect, maar nu een maand of twee verder na de upgrade begint alle ellende.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan