Laptop-Fan defect ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Markow87

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2005
Sinds enige tijd maakt mijn Laptop Cpu-fan een vreemd geluid, ik hoopte dat dit zou komen door stof oid.
Heb hem eraf gehaald en schoongemaakt. Toen weer geprobeerd, maar nog steeds dat vreemde geluid.
Hij draait overigens nog wel gewoon, en bij meer cpugebruik gaat hij ook wel sneller draaien.

Naar aanleiding van de volgende foto heb ik een vraag:
Is het normaal dat deze 2 onderdelen van elkaar af mogen kunnen, of is dit gewoon mijn probleem, en is mijn cpufan kapot?

Zoja, weet iemand waar ik Medion-Laptop-Fans kan bestellen?

2zteg4n.jpg

Sinds enige tijd maakt mijn Laptop Cpu-fan een vreemd geluid, ik hoopte dat dit zou komen door stof oid.
Heb hem eraf gehaald en schoongemaakt. Toen weer geprobeerd, maar nog steeds dat vreemde geluid.
Hij draait overigens nog wel gewoon, en bij meer cpugebruik gaat hij ook wel sneller draaien.

Naar aanleiding van de volgende foto heb ik een vraag:
Is het normaal dat deze 2 onderdelen van elkaar af mogen kunnen, of is dit gewoon mijn probleem, en is mijn cpufan kapot?

Zoja, weet iemand waar ik Medion-Laptop-Fans kan bestellen?

2zteg4n.jpg

Er is zo niks te zien, mischien even als het stekkertje erin zit, de rode en gele kabeltjes even aanduwen, en dit hoort denk ik wel los te kunnen want dit is een magnetische fan, mischien moet de fan vast zitten maar, als dat het geval was deed die het helemaal niet meer.

Hallo

Je vermeld geen ouderdom van deze laptop , maar medion geeft 3 (drie) jaar garantie.

Of dit nog zo is indien deze niet door hun eigen technische dienst is geopend ???

De waaier links op de foto is nog niet zuiver gemaakt , of bevat nog steeds stof.

Het asuiteinde op de waaier bevat meestal een horizontale gleuf , waarop na montage een klein plasic plaatje kan klikken , waardoor de as is vergrendeld.

Een druppel dikke motorolie op het asje is meestal voldoende om deze korrekt en definitief te smeren (indien de as niet is ingelopen).

Op deze ventilator is een merk/typenr vermeld , je kunt deze volgens mij beter (goedkoper) kopen bij de fabrikant v/d fan , i.p.v. bij medion die deze ook moet inkopen.

Of ... een lokale p.c. zaak bezoeken , waar ze deze misschien zelfs voorradig hebben. (nieuw of occasie)

Peter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan