Laptop Fan moet dringend schoon gemaakt worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

MaikelDulos1985

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2013
Hallo allemaal,

Ik heb een Sony Vaio waarbij hoogstwaarschijnlijk de Ventilator schoon gemaakt moet worden.
Want hij wordt veel te warm, en maakt te veel geluid daardoor.
Dus denk dat er flink wat stof en dergelijke in de Fan zit.

Maar weet iemand hoe ik deze moet schoon maken?
Want er zit niet echt een klepje onder op de laptop die je er af kan schroeven waardoor je bij de ventilator kan volgens mij

Het is een Sony Vaio VPCF23S1E

Alvast bedankt

Hoi,

Je zou een busje lucht kunnen poken en proberen schoon te spuiten maar vaak zit er kleverig laagje op de fan die er niet af wil dan zal je hem toch open zien te krijgen om het beste resultaat te krijgen en om z'n laagje te voorkomen zal je regelmatig moeten spuiten zelf doe ik het om de 1 a 1-1/2 maand

Laatst bewerkt:
Beste Modag,

Enig idee hoe dat ik bij die fan moet komen, want kan echt merken dat de performance van de laptop hierdoor minder wordt..
En wil het liefst hem z.s.m. schoon hebben, dus hulp is graag aangenomen in deze situatie.

Ik heb even de moeite genomen om Speedfan te installeren en de temperaturen te controleren.
Omdat ik eigenlijk best bang ben om hem open te maken en dat er misschien iets fout gaat.
En dit is hoe het er uit ziet:

http://prntscr.com/2ccm94

Hallo

"En dit is hoe het er uit ziet: " --> dit zijn best pittige temperaturen...

Deze laptop zou ik persoonlijk openen om deze zuiver/stofvrij te maken.

Meestal bij sony , kun je de onderzijde er heel gemakkelijk afnemen ... tuturials zullen er wel te vinden zijn op you-tube o.i.d.

"Omdat ik eigenlijk best bang ben om hem open te maken en dat er misschien iets fout gaat."

Dit laten uitvoeren , dan ben je zeker ... of eventueel vragen aan een kennis met wel de nodige ervaring???

Is reeds eerder vermeld , maar indien je dit op een regelmatige basis doet , kun je je er van af maken met een persluchtflesje ... indien je echter te lang hebt gewacht , lukt dit nog enkel met perslucht.

In echt extreme gevallen van langdurige oververhitting , komt de chipset los van het motherboard (gesmolten soldeerverbindingen) , en is het "exit" motherboard.

Peter

Hoi VDK,

Ik heb deze laptop afgelopen zaterdag gekocht 2ehands en het lijkt er op dat of er nooit iets aan gedaan is, of al een hele lange tijd niet...
En ik dacht idd al dat die temperaturen te hoog waren, want kan het echt merken aan de hitte en de performance van de laptop..

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo

"Ik heb deze laptop afgelopen zaterdag gekocht 2ehands"

Controleer dan ook meteen eens de h.d.d.

"crystaldiskinfo" is hiervoor perfekt bruikbaar .... de status dient uiteraard --> good <-- te zijn.

http://crystalmark.info/software/CrystalDiskInfo/index-e.html

Weet je meteen wat de algemene toestand is van deze laptop.

Hopelijk voor u is deze in orde.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan