Laptop/Firefox crash?

Status
Niet open voor verdere reacties.

OkashiChan

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2009
Hoi!

Ik zit met een virus waar ik niet vanaf geraak, en blijkbaar hebben nog mensen er last van gehad maar heb je een specifieke oplossing nodig [wat ik uit de andere forums verstaan heb]

C:\Windows\assembly\tmp\U\800000cb.@

Ik heb het blijkbaar sinds enkele weken, denk ik... aangezien dat de periode is dat Firefox heel de tijd blokkeert [ik d. Het bizarre is dat Malware Bytes helemaal niets vond als ik een scan deed! En ik heb op heel de periode iedere week met Avira een volledige scan gedaan, en het is slechts deze avond dat die het virus oppikte. Nu heb ik wel ontdekt dat blijbkaar Avira ook 'aangetast' of zo was, want de webguard stond heel de tijd uit, en ik kreeg hem niet aan. Heb dus onmiddellijk Avira opnieuw geïnstalleerd en nu werkt die weer perfect, en is dat virus ook gedetecteerd [like... zo'n 6x al of zo, het blijft maar terugkomen: of door de scan of door de guard]

Bovendien stijgt het processorgebruik bij zo'n blokkage dan plots van 2% naar 15% of zo ... enkel en alleen door firefox.

Help?

Note: DDS werkt om de een of andere reden niet op mijn laptop [DDS is wat ze op het hijackforum aanraden om eerst te runnen om een diagnose te stellen], mijn laptop 'denkt' steeds dat dit een AutoCAD bestand is :S

Laatst bewerkt:
het zou aan een van de plugins kunnen liggen in firefox die niet meer reageert. probeer om te beginnen eens je firefox te herinstalleren.

mocht dit niet werken en ben je echt bang dat je een virus hebt kan je via http://www.kaspersky.com/trials een 30 dagen trial van een prima virusscanner downloaden. deze vind bij mij altijd alle problemen. run er een scan mee, geniet er 30 dagen van en deinstalleer hem (vergeet vervolgens geen nieuwe, goede virusscanner te downloaden. (microsoft heeft ook een prima vs, moet je even googlen op security essials, is ook gratis)).

T_T Met alle respect maar... Ik heb Firefox al tweemaal opnieuw geïnstalleerd, eergisteren de 6.0, zonder add-ons extensies thema etc

Die virusscanner wil ik desnoods nog wel proberen :)

UPDATE: Avira heeft dingen in quarantaine gezet, ik kreeg dan een melding dat ik mijn laptop moest herstarten en onmiddellijk daarna nog een scan doen. Helaas... bij het herstarten bleek een systeemherstel nodig. Nu, eenmaal dat gedaan, heb ik dus die virusscan laten lopen, en er werden weer dingen gevonden.

SuperAntiSpyware kon enkel cookies vinden...

Dus, kan er iemand mij alsjeblieft echt helpen? Zonder laptop kan je in mijn studierichting niet veel doen [architectuur] dus ik wil echt niet wachten tot hij om zeep is.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan