Laptop formateren

Status
Niet open voor verdere reacties.

ajvdijk

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2007
Hallo
Mijn dochter heeft een laptop ( hp compaq 6720s) gekocht waar windows vista voorgeinstaleerd was en geen cd bijgeleverd werd. Nu wil ik de laptop formateren en opnieuw instaleren maar zonder cd begin ik niks. Ik heb wel een xp cd en de vista activatiecode. Kan ik eerst xp erop zetten en dan upgraden naar vista?.

Dat zal niet gaan. Je dient dan toch echt een cd van Vista te hebben. Maar zit er geen recovery-partitie op de laptop?

Kijk bij het opstarten eens of er een optie is om met de functietoets F11 (of mogelijk een andere) op te starten.
Er is mogelijk een tweede recovery-partitie aanwezig.

inderdaad, zoals het al is vernoemd...

Er zal echter wel een recovery partitie op die laptop aanwezig zijn waarmee je dan de betreffende installatie dvd's(vista recovery dvd's) kan aanmaken of er moet een bepaalde toetsencombinatie zijn tijdens het opstarten van de laptop (die toetsencombinatie zal wel in het boekje van de laptop zijn uitgelegd ;) )

inderdaad, zoals het al is vernoemd...

Er zal echter wel een recovery partitie op die laptop aanwezig zijn waarmee je dan de betreffende installatie dvd's(vista recovery dvd's) kan aanmaken of er moet een bepaalde toetsencombinatie zijn tijdens het opstarten van de laptop (die toetsencombinatie zal wel in het boekje van de laptop zijn uitgelegd ;) )

Ik geloof dat mijn dochter die verwijderd heeft om ruimte te maken:(

Dat is opzich dan knap! De partitie is namelijk verborgen en kun je niet simpel verwijderen. Als dat toch echt gebeurd is zal je aan een Vista cd moeten zien te komen die bij de licentiecode past.

Dat is opzich dan knap! De partitie is namelijk verborgen en kun je niet simpel verwijderen. Als dat toch echt gebeurd is zal je aan een Vista cd moeten zien te komen die bij de licentiecode past.

Hoe ze dat gedaan heeft weet ik niet maar er waren eerst een c - d - e schijf en nu is alleen de c schijf er nog. Kan ik niet via hp website aan de juiste vista komen?.

Hoe ze dat gedaan heeft weet ik niet maar er waren eerst een c - d - e schijf en nu is alleen de c schijf er nog. Kan ik niet via hp website aan de juiste vista komen?.

Via de Hp site zal je er niet zomaar aan geraken (het is te zeggen niet gratis waarschijnlijk)

Bekijk eens in apparaatbeheer welke partities er nog aanwezig zijn(toon eventueel een screenshot)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan