laptop formateren

Status
Niet open voor verdere reacties.

xxpetxx

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2009
hallo mensen.
ik heb een klein probleempje hier met een laptop.
laptop is een hp 550 en er draait nu vista ultimate op.
maar de eigenaar wil er graag windows xp op vind vista traag.
normaal als ik xp installeer nooit problemen maar deze keer lukt het niet
ik stop de cd van mijn xp erin da start ik op via de cd hij gaat dan bootladen.
maar als dit gebeurt is en het beeld wordt zwart om vervolgens in het xp menu te komen. waar je kan kiezen om te formateren word bij deze laptop het beeld blauw met een fout melding als dit de eerste keer is dat u dit ziet dan ...............staat zoveel weet niet meer precies maar staat maar ook dat ik eventueel de nieuwe harde schijf moet verwijderen.
terwijl dit geen nieuwe is als ik vista wil installeren gaat dit wel
heeft iemand een idee wat dit kan zijn .
groetjes xxpetxx.

Die laptop heeft een SATA harddisk en die wordt standaard niet herkend door Windowes XP, heb je de SATA drivers voor nodig.

Weet je trouwens 100% zeker dat alle hardware drivers voor XP voor die laptop voorhanden zijn? Anders is alle moeite voor niets!!!!

Die laptop heeft een SATA harddisk en die wordt standaard niet herkend door Windowes XP, heb je de SATA drivers voor nodig.

Weet je trouwens 100% zeker dat alle hardware drivers voor XP voor die laptop voorhanden zijn? Anders is alle moeite voor niets!!!!

hallo die drivers zijn er dacht ik
http://h20000.www2.hp.com/bizsuppor...sId=3764998&swLang=8&taskId=135&swEnvOID=1093

waar vind ik dan die sata drivers en als ik die installeer zijn die dan niet weg als ik fornateer
groetjes pet

Wat je moet doen is het pakket downloaden onder Driver - Storage in de link die je gegeven hebt. Je gaat dus downloaden de Intel Matrix Storage Manager.
Als je die start, dan krijg je de vraag waar je het wilt uitpakken. Pak het uit naar c:\swsetup\SP39156 (wordt standaard al aangegeven).
Breek de installatie af zodra je het uitpakken hebt gezien.

In de map c:\swsetup\SP39156\Winall\Driver staan daarna de mappen met de SATA-drivers.
In de submap Driver de driver voor XP 32-bit
In de submap Driver64 de driver voor XP 64-bit

Je moet bestanden in de juiste submap op floppy kopiëren, en bij de installatie van XP (direct aan het begin, bij de melding onderaan je scherm: Druk F6 voor additionele opslag-drivers (of zoiets) direct F6 toets indrukken. Later in het proces kun je dan aangeven welke SATA-driver je van floppy wilt laden.
Zie ook het bestand C:\swsetup\SP39156\readme.txt, sectie 5.3 staat de informatie hierover. Ik zal hieronder even citeren wat van belang is voor je XP installatie, zodra je de juiste driver op floppy hebt gezet:
5.3 Pre-Installation Using the F6 Method.

[...]3. For Windows XP or later operating systems:

- At the beginning of the operating system installation,
press F6 to install a third party SCSI or RAID driver.

- When prompted, select 'S' to Specify Additional Device.

- Continue to step 5.

5. When prompted, insert the media (floppy) you
created and press Enter.
6. At this point you should be presented with a selection
for one of the controllers listed in the Overview (Section 1)
of this document depending on your hardware version and
configuration.
7. Highlight the selection that is appropriate for the
hardware in your system and press Enter.
8. Press Enter again to continue. Leave the floppy disk in
the system until the next reboot as the software will
need to be copied from the floppy disk again when setup
is copying files.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan