Laptop formatteren / Drivers behouden

Status
Niet open voor verdere reacties.

geenID

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2009
hallo allemaal

ik wil mijn laptop formatteren, dus ik moet weten welke drivers ik moet behouden of ónthouden om na het formateren weer te installeren.
Het gaat met name om de wireless and audio en usb 3.0 drivers. Hier heb ik geen cd'tje van want deze waren al standaard geinstaleerd bij aankoop.

Heeft iemand een idee of alleen de naam van deze drivers te onthouden genoeg is en dan via google weer opnieuw downloaden? Of moet ik echt een nieuwe cd aanschaffen?

Tevens kan iemand me helpen om uittezoeken welke drivers ik sowieso moet hebben?

Na formatteren,ben je alles kwijt. Heeft de laptop geen recovery mogelijkheid, zodat deze weer is zoals na je aanschaf?

Je kan een backup maken van je drivers en deze na nieuwe installatie weer terug zetten met b.v. Drivermax.

@crash

hmm, er zit een programma van acer op, eRecovery, waarmee ik een cd kan maken met de fabrieksinstellingen. Wanneer ik hier op klik, gaat hij de geschatte ruimte voor de backup berekenen, en deze is 13 gb! Lijkt me echt veels te veel voor alleen een backup met wat fabrieksinstellingen.

@krolik
Kilnkt opzich wel handig, ik ga eens kijken hoe of wat.

bedankt jullie beide :)

Recovery dien je meestal met het opstarten te activeren, met een toets. Staat als het goed is in 1 van de eerste schermen, tijdens het opstarten.

bij normaal opstarten kan ik aleen kiezen uit bios of bootmethod.

maar wanneer ik de windows cd erin stop, en via deze cd boot, staat er recovery console, maar volgens mij is dat van windows zelf, en komt er denk alleen maar een cmd scherm ?

ik heb trouwens een backup gemaakt van me geinstalleerde drivers met DriverMax. Maar dat programma slaat de drivers allemaal op in 1 zipje. Enig idee hoe dat alle drivers op een cd'tje kan branden?
Zodat na een nieuwe windows installatie, dat ik die driver cd erin doe, en dat ik dan eenvoudig alle drivers weer kan installeren.

haha ja dat snap ik, maar dan?

Er is nergens een setup.exe ofzo, en rechter-muisknop > installeren werkt ook niet bij het *.inf bestand

uhm het is eigelijk de bedoeling om deze drivers in dat zipje, op een cd te branden, en waarneer ik de laptop heb geformateerd, dan dat driver-cd'tje erin en drivers weer installeren.
Enig idee hoe?

Je hebt WInZip niet nodig. Klik maar eens op het plaatje...

Laatst bewerkt:
oh haha, ik had het menu niet gezien van DriverMax, dus wist ook niet dat je drivers kon herstellen. Zeer handig!

Dis eigelijk kan ik gewoon dat zip-bestandje op een cd zetten(voor als ik het kwijtraak), en later weer installeren via DriverMax ?

Q: How to use Acer eRecovery

A:

Note: These steps will return the system to the original factory installation including all factory installed drivers and applications.
Back up all data prior to using this procedure.
1.Plug in the AC adapter and battery.
2.Turn the system on
3.Immediately, press ALT on the keyboard and start tapping F10.
Continue holding ALT and tapping F10 as the unit boots up.
4.A screen stating "Starting Acer Erecovery" should appear.
(Release ALT and stop tapping F10 at this point)
5.There will be 4 options:
1. Restore system to factory default
2. Restore system from user backup
3. Restore system from cd/dvd
4. Exit

Restore system to factory default
1.Enter the password created when eRecovery was first started.
2.Read the on-screen warning and choose Yes.
3.Click Next. The recovery process will start.

When recovery is complete the system will re-start and will need to complete the setup of Windows.
When setup is complete a process will clean up the recovery files.
Please be patient as this process can take 5-10 minutes or longer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan