Laptop freeze

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paranoid

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 jan 2010
Ik heb hier een laptop, een Latitude D600. Er draait Windows 2000 op, er heeft ook al Ubuntu op gezeten en Windows XP. Het probleem is dus dat de laptop random freezed. De temps zijn het niet want het gebeurt ook als ik hem voor het eerst aanzet na een lange tijd. Hij loopt soms ook vast als de BIOS laad. Kortom, een hopeloos geval. Ik denk dat het de hardeschijf is, maar wat denken jullie dat het is? Heb al een memtest gedaan.

Hardeschijf zou het idd kunnen zijn omdat hij steeds freezd waarschijnlijk kan hij dan even niks vinden ofzo.
Ik zou even langs een compuer bedrijf langs gaan en daar even na te laten kijken.

Het is een oude laptop, dus ik ga er geen geld in steken. Het zou alleen maar mooi zijn als ik er nog mee zou kunnen internetten of zo.

Ik dacht zelf aan een Windows op USB stick, dan wordt de hardeschijf niet gebruikt. Iemand die weet hoe ik dat doe?

Volgens mij word hij dan wel gebruikt..
want via Windhoos xp op usb kun je alsnog via "Computer" bij de schijf komen...
Probeer eerst eens linux ofzo.. :thumb:

Zoals je leest al geprobeerd, anders gewoon schijf eruit halen? En zonder schijf werken?

Heb je ook meer harde schijfen ?
Linux op usb en dan de harde schijf eruit halen ?

Even op internet lezen hoe het op USB stick kan. :thumb:

Ik schakel eerste even de hardeschijf uit als boot device, kijken wat hij dan doet.

Nee, hij start soms wel en soms niet op. Nu bijvoorbeeld niet -.-

Oke, Als je het niet zeker weet kun je er even een externe beeld scherm aan hangen

Heb hem nu uitgeschakeld. Vraagt ook gelijk om een andere boot mogelijkheid.

Oke ik ben benieuwd als het met USB gaat werken ik denk zelf van wel.

Damn Small Linux gaat nu op een USB stick. Hopen dat het werkt.

Heb ik in de BIOS gedaan, hij herkend hem niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan