Laptop gaat alleen aan , nadat deze lang zonder stroom heeft gezeten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeroenha

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 jul 2016
Ik heb een MSI Laptop, deze gaat alleen aan wanneer deze minimaal een halve dag zonder stroom en accu uit is geweest.
Wanneer deze dan aangaat valt hij bij het opstarten vaak nog 1 of 2 x uit, maar kan daarna gewoon voor langere tijd aanblijven zonder uit te vallen, wanneer deze dan wel uitvalt start hij vervolgens niet meer op

Ik denk zelf dat er iets met het moederbord is, maar wat kan dit zijn.. het is niet de adapter of de accu aangezien deze al vervangen zijn en de oude ook nog hier liggen.

verder geen lekkende condensatoren te zien of iets dergelijks.

Iemand advies?

Hallo

Korrekt typenr/ouderdom niet vermeld ... ooit stofvrij gemaakt ??

Desondanks een poging.

Lijken mij de symptomen te zijn van een gedeeltelijk van het motherboard losgekomen g.p.u./motherboardchipset .

Langdurige/extreme oververhitting is meestal de hoofdoorzaak.

Peter

Het gaat om een MSI ge60 , 2,5 jaar oud. pc was 1400 nieuw, dus eigenlijk zonde.. ik heb een nieuwe MSI laptop gekocht, maar wil deze het liefst weer gemaakt hebben. Was nogal een fijne pc..

PC is wel vaker stofvrij gemaakt, zat na de zoveel maanden verstopt. GPU zit goed vast

Het is niet zo dat hij uitvalt vanwege de hitte, ik denk zelf dat het probleem ergens in de stroom doorvoer op de laptop zit..

De laptop moet minimaal een halve dag ontladen zijn wil ik hem aan kunnen doen zonder de accu erin, de kans is er dan dat hij gelijk uitvalt maar niet altijd..

Kan de pc ineenkeer weg doen voor een bod van 200.. maar vind het een beetje zonde voor een laptop die 1400 koste..

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan